Piața auto românească, în topul celor mai mari creșteri din UE

Publicat: 18 11. 2014, 12:23

În România, vânzările de autoturisme noi au crescut la 58.908 unități în intervalul ianuarie-octombrie, de la 46.667 unități în aceeași perioadă a anului trecut. Creșteri mai mari decât cea înregistrată de piața auto românească au avut Portugalia (34,7%), la 119.186 unități și Irlanda (29,6%), la 95.211 unități, arată datele publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

La nivelul Uniunii Europene (UE), vânzările de mașini noi au urcat cu 6,1% în comparație cu același interval din 2013, la 10.645.907 unități, pe fondul creșterii marilor piețe din Europa.

Astfel, piața auto a avansat în Spania cu 18,1%, în Marea Britanie cu 9,5%, în Italia cu 4,2%, în Germania cu 3%, iar în Franța cu 1,4%.

De asemenea, vânzările Dacia au urcat cel mai mult dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, la 304.405 unități în primele zece luni, față de 236.496 unități în aceeași perioadă din 2013.

Avansul Dacia a fost depășit doar de Jeep, în urcare cu 51,2%, la 27.257 mașini, și Mitsubishi, cu o creștere de 42,4%, la 77.123 mașini.

Grupul francez Renault, care deține marca Dacia, a înregistrat o urcare a vânzărilor de 15,3% în perioada ianuarie-octombrie, la 1.028.451 mașini. Renault este al treilea mare producător auto din Europa.

Cel mai mare producător auto european, grupul german Volkswagen, a raportat o creștere de 7,9%, la 2.691.957 mașini, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroen, plasat pe poziția a doua, au urcat cu 4,4%, la 1.159.936 unități.

Piața auto din UE a crescut pentru a paisprezecea lună consecutiv, înregistrând un avans de 6,5% în luna octombrie față de aceeași lună din 2013.