Piața luxului în România, în cădere. Care sunt brandurile cu cele mai slabe afaceri în prima parte a anului. ANALIZĂ

Publicat: 09 08. 2012, 16:31
Actualizat: 20 03. 2019, 17:12

Piața de lux din România a fost afectată, la începutul acestui an, atât de criza apărută pe scena politică în ultimele luni, cât și de evoluția prețurilor de pe piața imobiliară, conform unei analize CPP Luxury Industry Management Consultants Ltd.

Astfel, vânzările în primele șase luni ale anului 2012 au fost cu 30% mai scăzute decât în perioada similară a anului trecut în cazul tuturor segmentelor de lux. Cele mai afectate au fost însă companiiile care își desfășoară activitatea în domeniul vestimentar, în cel al accesoriilor, în cel al bijuteriilor și în cel al ceasurilor.

Evoluția prețurilor de pe piața imobiliară nu a fost nici ea favorabilă în acest an industriei de lux. Proprietarii de spații amplasate în zone potrivite pentru deschiderea de reprezentanțe pentru branduri cunoscute la nivel internațional refuză, în general, să se adapteze la condițiile de criză și nu scad chiriile.

O astfel de situație poate fi întâlnită, de exemplu, pe Calea Victoriei din Capitală unde chiriile nu au scăzut, în ultimul timp, semnificativ. Pentru a evita prețurile ridicate de închiriere ale unor spații, multe dintre brandurile de lux au ales să își deschidă noi reprezentanțe în galeria comercială aflată în cadrul hotelului JW Marriott din București.

Cei care au luat o astfel de hotărâre s-au lovit însă de alte dezavantaje printre care se numără amplasarea la o distanță destul de mare de centrul orașului și faptul că bucureștenii cu venituri semnificative nu mai frecventează la fel de mult acest hotel.

Gucci, Emporio Armani și Burberry au înregistrat printre cele mai slabe rezultate în 2012

Dintre brandurile de modă cunoscute pe plan internațional, cele mai slabe rezultate au fost înregistrate în prima jumătate anului de Gucci, Moschino, Alfred Dunhill, Valentino, Emporio Armani, Hugo Boss și Burberry.

Două dintre magazinele de lux prezente în țara noastră, Belstaff și Pal Zileri, au fost închise luna trecută, în timp ce alte două reprezentanțe din același segment vor fi închise până la finalul anului în curs.

Pentru a-și reduce costurile și pentru a-și crește profitabilitatea și alți retaileri de lux, cum ar fi cei de la Sodo Migliori, franciza Gucci în România, au închis unele dintre magazinele de ceasuri și bijuterii din țara noastră.

Primul loc în topul acestui segment de lux este ocupat în continuare de către cei de la Louis Vuitton care, în ciuda faptului că își mențin poziția și anul acesta, nu vor reuși, cel mai probabil, să atingă cifra de afaceri record din 2011, de 5,1 milioane de euro, potrivit analizei.

Ce a afectat piața ceasurilor și a bijuteriilor de lux

„Situația este chiar și mai dificilă atunci când vine vorba despre sectorul ceasurilor și bijuteriilor de lux care nu a fost afectat doar de criza economică și politică, ci și de vânzările de articole contrafăcute și de faptul că persoanele cu venituri mari aleg să cumpere din străinătate”, este de părere Oliver Petcu, managing director al CPP Luxury Industry Management Consultants Ltd.

De asemenea, multe dintre brandurile cunoscute la nivel internațional care comercializează astfel de produse sunt prezente în România doar în magazinele de tip multi-brand și înregistrează vânzări foarte scăzute care nu ar putea justifica deschiderea unor magazine de tip monobrand.

Când ar putea ajunge branduri precum Tiffany și Hermes în România

Tot Petcu susține și că intrarea pe piața din România a unor branduri importante precum Prada, Hermes, Chanel Ralph Lauren și Tiffany nu va avea loc, cel mai probabil, până în 2014.