Piața tabletelor a urcat la 49 milioane unități. Apple își menține poziția de lider

Publicat: 02 05. 2013, 12:16
Actualizat: 29 07. 2014, 01:44

Piața tabletelor a crescut cu 142% în primul trimestru față de perioada similară a anului trecut, de la 20,3 milioane la 49,2 milioane de unități, potrivit datelor companiei de cercetare IDC, preluate de Mediafax.

Apple și-a menținut poziția de lider, prin modelele iPad, însă cota de piață a companiei americane a scăzut la 39,6%, de la 58,1% în primele trei luni din 2012, se arată într-un comunicat publicat de IDC.

Ca volum, Apple a vândut în primele trei luni ale acestui an 19,5 milioane de tablete iPad și iPad mini, față de 11,8 milioane în primul trimestru al lui 2012.

Tabletele cu sistem de operare Google Android au reprezentat 56,5% (27,8 milioane de unități) din vânzările totale, față de 39,4% (8 milioane) în perioada corespunzătoare a anului anterior.
Locul al doilea în topul producătorilor este ocupat de Samsung, cu o cotă de piață de 17,9% (8,8 milioane de tablete), în urcare de la 11,3% (2,3 milioane).

Top 5 al producătorilor de tablete, cota de piață (%) :

Sursa: idc.com

Grupul sud-coreean este urmat de compania taiwaneză Asus, care a crescut de la 3,1% (600.000 de unități) la 5,5% (2,7 milioane) din vânzările totale de tablete.
Amazon.com se găsește pe poziția a patra, cu o cotă de 3,7% (1,8 milioane), față de 3,6% (700.000 unități) cu un an în urmă.

Datele IDC arată că Microsoft a vândut 900.000 de tablete în perioada analizată, cifră care îi conferă o cotă de piață de 1,8%.

Pe de atlă parte, tabletele echipate cu sisteme de operare Windows sau Windows RT au reprezentat un total de 3,7% (1,6 milioane unități) din vânzările din primul trimestru.

În contextul creșterii explozive a pieței tabletelor, vânzările de PC-uri au scăzut în primul trimestru cu 14%, la 76,3 milioane unități, potrivit estimărilor anunțate în aprilie de IDC. Evoluția reprezintă un declin record al pieței

PC-urilor și subliniază situația dificilă a unei industrii ajunse la saturație, care trebuie să concureze pentru atenția consumatorilor cu smatphone-urile și tabletele, aflate în creștere puternică.