• Publicat:
  • Actualizat:
Financiar

Prima zi fără Personal, Accelerat și Rapid. De ce se blochează site-ul CFR Călători și de ce compania nu își asumă Mersul Trenurilor, varianta online

Prima zi fără Personal, Accelerat și Rapid. De ce se blochează site-ul CFR Călători și de ce compania nu își asumă Mersul Trenurilor, varianta online
Începând de luni CFR Călători a adoptat metodologia UE de clasificare a trenurilor, Personalul, Acceleratul și Rapidul fiind înlocuite de Regio și Interregio.

Începând de luni CFR Călători a adoptat metodologia UE de clasificare a trenurilor, Personalul, Acceleratul și Rapidul fiind înlocuite de Regio și Interregio.

Site-ul oficial al companiei de stat, pe care poate fi consultat Mersul Trenurilor, a continuat să afișeze erori la încărcare până la finalul zilei, fiind vorba despre „actualizarea bazei de date”, după cum explică oficialii companiei.

În ceea ce privește tarifele, la trenurile de tip Regio și Intercity acestea au rămas la același nivel stabilit în august, când CFR Călători a scumpit biletele cu 18%. Cum trenurile de tip Accelerat și cele de tip Rapid au fost reunite sub o singură clasificare, Interregio, planul tarifar impus de compania de stat a fost „undeva între cele două”.

„La Interregio tarifele sunt cu 12% peste cele practicate până acum în cazul Acceleratelor și cu 22% sub cele practicate în cazul trenurilor de tip Rapid. Au apărut unele neînțelegeri. O persoană, de exemplu, a reclamat faptul că o anumită cursă Interregio este acum mai scumpă. Așa este, dar asta pentru că înainte mergea cu Acceleratul. Persoanele care au mers până acum, pe aceeași cursă, cu Rapidul, vor observa că biletul este mai ieftin”, a declarat pentru gândul Adrian Vlaicu, consilier al directorului general al CFR Călători.

Rutele pe care timpul efectiv de mers s-a scurtat, conform noului Mers al Trenurilor

Unirea celor două tipuri de trenuri, laolaltă cu recalcularea timpilor de staționarea în gări dar și a ridicării anumitor interdicții de pe traseu de către CFR SA, compania care gestionează infrastructura de cale ferată din România, a dus la diminuarea timpului efectiv de mers pe mai multe rute, anunță CFR Călători.

Astfel, în cazul trenurilor de tip Intercity și Interregio pe ruta București-Oradea durata călătoriei a scăzut cu până la două ore, pe București-Arad cu până la 30 de minute iar pe București-Predeal cu 25-30 de minute, de exemplu.

În ceea ce privește problemele întâmpinate de site-ul oficial al companiei, pe care poate fi consultat Mersul Trenurilor, Vlaicu a explicat că, în anumite moment, dat fiind faptul că el este actualizat, apar erori, fiind suficient însă, de cele mai multe ori, să fie reîncărcată pagina.

De ce nu își asumă CFR Călători informațiile privind Mersul Trenurilor publicate pe site-ul oficial

O altă problemă semnalată de mulți călători este precizarea cu caracter legal pe care o are CFR Călători pe site-ul propriu, conform căreia nu își asumă corectitudinea informațiilor privind Mersul Trenurilor. Oficialii companiei se apără și spun că pasajul respectiv se adresează doar situațiilor de forță majoră. Astfel, fraza „Informațiile prezentate au caracter pur orientativ. Nu ne asumăm răspunderea pentru pagubele directe, indirecte sau circumstanțiale produse prin utilizarea acestor informații”, nu ar însemna că CFR Călători nu garantează corectitudinea datelor legate de Mersul Trenurilor.

„Au fost călători care, în ciuda explicațiilor privind modificarea timpilor de mers din cauza unor situații de forță majoră, accidente, viscol și așa mai departe, ne-au cerut să respectăm ceea ce scria inițial pe bilet”, a început să explice Vlaicu. „În acel moment am decis să precizăm pe site că acele informații privind Mersul Trenurilor sunt indicative. Este al nostru, este programul nostru de muncă, normal că ni-l asumăm. Precizarea a fost făcută pentru a acoperi situațiile de forță majoră”, a continuat el.

Oficialul CFR Călători a ținut să reamintească faptul că mersul cu „nașul” este un fenomen pe care compania încearcă în continuare să îl reducă pe cât de mult posibil, fiind intensificate în ultima perioadă supracontroalele. În medie, în fiecare zi, sunt operativi circa 175 de persoane în echipele de supracontrol, ceea ce acoperă circa 15% din traficul mediu zilnic, după cum explică Vlaicu. El a precizat că CFR Călători a apelat la o metodă folosită mai ales în vămi, respectiv de mutare pentru perioade scurte de timp a supracontrolorilor la nivel național, pentru a evita „împrietenirea” din aceștia și controlori.

Inchide