Proprietarii de francize din SUA avertizează: O companie uriașă este „PE MOARTE”

Publicat: 19 10. 2015, 16:08

Într-o încercare de a-și reveni financiar, McDonald’s a introdus meniuri de tip mic dejun pe tot parcursul zilei în restaurantele din SUA, acesta fiind un punct din strategia CEO-ului Steve Easterbrook. Acesta mai dorește să deschidă centre de comandă digitală pentru clienții McDonald’s și să introducă noi produse în meniuri.

Totuși, noile inițiative au determinat „dureri de cap” pentru operatorii de restaurante McDonald’s, după cum relevă un studiu realizat de analistul Mark Kalinowski, citat de independent.co.uk.

„Ne aflăm într-o criză profundă și nimic nu se schimbă”, a scris unul dintre proprietarii de francize McDonald’s. „Directorul executiv plantează semințele cesiunii noastre. Noi suntem un restaurant fast food, nu unul obișnuit, precum Fast Guys sau Chipotle. S-ar putea ca sistemul să-și trăiască ultimele zile”, a spus un alt francizat.

O altă noutate este opțiunea prin care clienții din SUA își pot prepara un hamburger personalizat, din 30 de ingrediente.

McDonald’s încearcă să compenseze declinul vânzărilor din ultimii doi ani în SUA, dar proprietarii de francize nu sunt impresionați.

„Sistemul este pierdut în acest moment. Meniurile noastre sunt încă „umflate” și încercăm în continuare să facem prea multe lucruri pentru prea mulți oameni”, a declarat un alt proprietar de franciză McDonald’s.

„Situația este deteriorată din punctul de vedere al proprietarilor de francize”, a mai scris analistul financiar.

La nivel global, 81% din restaurantele McDonald’s operează în regim de franciză, astfel încât scăderea moralului ar putea aduce de la sine multe alte probleme.

Kalinowski a analizat 29 de francize, care administrează 226 restaurante McDonald’s și a solicitat o estimare pe șase luni, cu note de la 1 (negativă) la 5 (excelentă). Scorul general a fost de 1,69, cel mai mic de la demararea acestui studiu în ultimii 12 ani.