România, țara chioșcurilor: buticurile de cartier de la noi, cu 50% mai performante decât în Polonia

Publicat: 21 04. 2017, 07:05

Deși comerțul tra­di­țio­nal din Ro­mâ­nia a pier­dut constant jucători în ul­ti­mele două decenii, vân­zările per ma­gazin sunt cele mai mari din re­giune. O explicație poate fi fap­tul că aproape jumătate din popu­lația Ro­mâ­niei trăiește în mediul rural, unde co­merțul modern este aproape inexistent.

Mai mult, executivii și analiștii spun că în România comerțul tradi­țional nu va dispărea tocmai pentru că există o pondere atât de mare a popu­lației care trăiește în ru­ral. Aceasta este cea mai mare pon­dere de la nivel european, mai mare chiar de­cât în Bulgaria. Cota de piață a co­mer­țului tradițional va mai scădea însă chiar sub 40% cât este acum, urmând să ră­mână în joc doar actorii care au reușit să se specializeze sau să își se­curizeze o bază critică de clienți.

Comerțul tradițional a pierdut un sfert dintre magazine în perioada 2008-2017, până la finalul acestui an numărul de chioșcuri și alimentare urmând să coboare sub 54.000.

Vânzările s-au întors însă la ni­velul de 8,8 mld. euro, din 2008, după ce mă­surile de relaxare fiscală au dat o gură de oxigen pieței.

Citește în continuare pe zf.