Șeful Tarom, belgianul Christian Heinzmann: trebuie să fim mai sexy pentru a fi atractivi pentru investitori

Publicat: 21 02. 2013, 19:22
Actualizat: 29 07. 2014, 21:25

Directorul general al Tarom, belgianul Christian Edouard Heinzmann, a declarat joi că operatorul aerian trebuie să fie mult mai sexy pentru a fi atractiv pentru investitori în vederea vânzării pachetului de 20% din acțiuni, conform angajamentelor statului român cu FMI.

„În prezent nu suntem foarte sexy, îmi cer scuze pentru termen. Compania nu este deocamdată atractivă din cauza pierderilor pe care le înregistrează. Trebuie să devenim mai sexy pentru a fi mai atractivi pentru privatizare”, a declarat managerul privat al Tarom.

El spune că intenționează să crească puternic vânzările companiei, să stabilizeze costurile și să renegocieze contractele cu toți furnizorii companiei. 

Heinzmann, 59 de ani, este fost președinte al Luxair, compania națională de transport aerian a Luxemburgului, a fost numit în noiembrie anul trecut director general al Tarom de către Consiliul de Administrație al operatorului aerian. Mandatul său este pe patru ani.

Directorul general al Tarom a spus că actualul său mandat este cel mai dificil dintre toate cele pe care le-a avut în cei 25 de ani de experiență, el invocând în special birocrația și lipsa de flexibilitate din companie.

Pe de altă parte, managerul privat al Tarom a spus că cea mai profitabilă rută aeriană în prezent este cea de Bruxelles.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat joi că Tarom trebuie să își mărească flota de avioane, prin achiziții sau închirieri, pentru a-și putea dezvolta activitatea.

„Deocamdată discutăm. Da, trebuie să cumpere sau să închiriere Tarom avioane noi. (…) Există dorința de a dezvolta compania, nu poți dezvolta o companie aeronautică decât mărindu-i activitatea. Nu-i poți mări activitatea decât dacă ai un număr mai mare de avioane. Vrem să cumpărăm avioane noi și să uniformizăm flota”, a spus ministrul, după o conferință de presă, răspunzând unei întrebări.

Compania Tarom a avut în 2011 o cifră de afaceri de 210 milioane de euro.

Anul trecut, compania aeriană a transportat 2,19 milioane de pasageri, iar gradul de încărcare al aeronavelor a fost de 66%.