Smartphone-uri premium: Samsung a mușcat din „felia de plăcintă” a Apple în 2023

Publicat: 03 01. 2024, 22:32
Actualizat: 03 01. 2024, 22:38
Sursa foto: Profimedia Images

Samsung a reușit să câștige cotă de piață pe segmentul de smartphone-uri premium în detrimentul rivalei Apple în 2023, potrivit unui noi raport.

Firma de cercetare a pieței Counterpoint Research estimează că vânzările de smartphone-uri high-end, cu preț mai mare de 600 de dolari, au crescut cu 6% în 2023, comparativ cu 2022. Apple este în continuare liderul pe acest segment, dar Samsung a atras clienți care au folosit anterior dispozitive iPhone.

În ceea ce privește piața globală de telefoane inteligente, aceasta se află în declin.

„Considerând importanța pe care o are un smartphone, oamenii sunt dispuși să cheltuiască mai mult pentru un dispozitiv de calitate înaltă pe care îl pot folosi o perioadă mai lungă”, a declarat Varun Mishra, analist senior la Counterpoint.

Citește și: Samsung Galaxy S24: Telefonul împrumută o funcție de top de la Pixel 8, dar vine fără una importantă de pe iPhone 15

Aparent, piața de dispozitive premium a fost susținută de vânzările foarte bune de dispozitive vârf de gamă. Telefoanele care costă peste 1.000 de dolari au reprezentant o treime din vânzări.

Cota de piață a Apple a scăzut, pe piața de smartphone-uri premium, de la 75% în 2022, la 71% în 2023. Totodată, cota de piață a Samsung a crescut, în perioada analizată, de la 16% la 17%.

Pe locul trei pe acest segment s-a situat anul trecut Huawei, cu o cotă de piață de 5%.

Sursa: Counterpoint Research

În cazul Samsung, cel mai probabil vânzările mai bune au fost susținute de dispozitivele sale pliabile din seriile Galaxy Z Flip și Galaxy Z Fold. Apple nu are, încă, în portofoliu astfel de modele.