Sony a încheiat al optulea trimestru consecutiv de pierderi

Publicat: 07 02. 2013, 13:04
Actualizat: 12 09. 2014, 21:30

Grupul japonez Sony a înregistrat o pierdere de 115 milioane de dolari în ultimele trei luni ale anului trecut, marcând opt trimestre consecutive de rezultate negative pe fondul scăderii cererii pentru televizoare, în paralel cu ascensiunea Apple și Samsung în zona tabletelor și smartphone-urilor.

În perioada corespunzătoare a anului trecut, Sony a consemnat o pierdere de 1,6 miliarde de dolari, potrivit raportului prezentat joi de cel mai mare exportator japonez de electronice.

Analiștii anticipau trecerea companiei pe profit în ultimul trimestru din 2012.

Sony estimează un profit de aproximativ 200 milioane de dolari pentru acest an, primul rezultat pozitiv din ultimii cinci ani.

Deprecierea yenului, care a ajutat rivalii Panasonic și Sharp, nu a fost suficientă pentru a aduce Sony pe profit.

Panasonic a înregistrat în ultimele trei luni ale anului trecut un profit net de aproximativ 650 milioane de dolari, spre surprinderea analiștilor, care anticipau o nouă pierdere. Totodată, Sharp a raportat primul profit operațional din ultimele 5 trimestre.

Yenul a intrat pe un trend descendent de la sfârșitul lunii septembrie, când premierul Sinzo Abe a anunțat o politică monetară agresivă împotriva deflației și aprecierii yenului.

Sony încearcă să se redreseze prin tranziția către smartphone-uri, tablete, imagistică digitală și jocuri video. Sub conducerea președintelui Kazuo Hirai, compania a concediat 10.000 de angajați și s-a angajat să aducă divizia producătoare de televizoare pe profit în următorul an fiscal, după nouă ani consecutivi de pierderi.

Pentru a finanța restructurarea, Sony a anunțat în ianuarie că va vinde sediul din New York pentru 1,1 miliarde de dolari.

Sony mizează pe produse noi pentru a rămane un nume relevant în competiția de pe piața electronicelor de consum. În ianuarie, la Consumer Electronics Show din Las Vegas, compania a lansat noi modele de televizoare, smartphone-uri performante cu un design atractiv, inclusiv un model rezistent sup apă, și o cameră digitală mai puternică.

Pentru a-și susține televizoarele cu noul standard Ultra-HD, compania a anunțat că Sony Pictures va pune la dispoziția clienților conținut video la noua rezoluție.

Sony a anunțat pentu 20 februarie un eveniment unde analiștii cred că va fi lansată cea de-a patra generație a consolei pentru jocuri video PlayStation 4.