Unde vor merge românii la cumpărături în 2015. Comerțul modern, în creștere

Redactor:
Simona Simionescu
Unde vor merge românii la cumpărături în 2015. Comerțul modern, în creștere
Românii vor avea la dispoziție din ce în ce mai multe spații comerciale moderne în următorii cinci ani, însă tot magazinele tradiționale vor rămâne principala formă de comerț, estimează compania de cercetare de piață GfK.

Românii vor avea la dispoziție din ce în ce mai multe spațiicomerciale moderne în următorii cinci ani, însă tot magazineletradiționale vor rămâne principala formă de comerț, estimeazăcompania de cercetare de piață GfK. Astfel, în 2015, retailulmodern, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip discount,cash&carry și supermarketuri, dar și magazine de proximitate,va deține o cotă de piață de 54% din consumul total de produse delargă folosință. Aceasta înseamnă o creștere de nouă procente fațăde acest moment, respectiv 45%.

De departe, cele mai mari creșteri până în 2015 sunt prognozateîn cazul hipermarketurilor, de la 21% în prezent la 26%, dar și lamagazinele de tip discount, de la 10% la 16%. „Hipermarketurile șimagazinele de tip discount își vor păstra ritmul de creștere și înanii următori. De asemenea, magazinele de proximitate și celetradiționale vor rămâne formele principale de comerț și în 2015”, adeclarat Diana Toma, head of client service consumer tracking GfKRomânia, citată de Mediafax. Chiar dacă urmează să piardă un punctprocentual din cota de piață, magazinele tradiționale vor maideține totuși 40% din consumul de produse.

Mărcile proprii câștigă teren

În 2010, populația a cheltuit cu 3,2% mai puțin față de anul trecutpentru produsele alimentare esențiale și cu 5,2% mai puțin pentruaprovizionarea cu produse alimentare neesențiale. Cât despremărcile alese de cumpărători în această perioadă, cele private aucâștigat în detrimentul brandurilor renumite. Astfel, înseptembrie, mărcile private ajunseseră la o cotă de piață deaproape 7% din totalul bunurilor de consum, în creștere de la 4,2%,la începutul acestui an.

Nu numai românii și-au schimbat preferințele în materie deconsum: în Europa media este de 15%. Mai puțin au cumpărat româniiși când vine vorba de bunurile de folosință îndelungată. Întrimestrul al treilea, piața acestor produse însuma 305 milioane deeuro, în scădere cu 11% față de valoarea din perioada similară din2009. Singurele categorii care au mers pe plus au fostechipamentele foto (+9%), cu vânzări de 10 milioane euro, precum șielectronice de larg consum (+0,1%), până la 59 milioane deeuro.

Un nou TUN financiar dat de Gigi Becali în plină criză de coronavirus. Patronul de...
România, lovită năprasnic de un ciclon! Va fi prăpăd. Vin ninsorile
FOTO. Daniela Crudu, imaginile pe care le-ar vrea șterse: cum arăta fără operații estetice! Nu...
FOTO. Sandra Izbașa, în costum de baie! Imagini hot cu fosta gimnastă: arată fabulos la...
Ce salarii sunt în Poliție – cât câștigă lunar un subofițer și cât primește un...
Începe „Rabla pentru electrocasnice”. Iata valoarea voucherului pentru fiecare dintre echipamente finanţate
Guvernul danez, somat să exhumeze milioanele de nurci din gropile comune. Cazul provoacă noi tensiuni...
România, lovită năprasnic de un ciclon! Va fi prăpăd. Vin ninsorile
Tatăl Ralucăi Pastramă și-a ieșit din minți după ce a aflat că fiica sa a...
REGINA care nu se putea abţine să FACĂ sex. După ce PRINDEA un bărbat...
ȘOCANT! Mihai Malaimare, la un pas de a-și pierde viața! Cum era să moară îndrăgitul...
Anunțul lui Nelu Tătaru în noapte pentru milioane de români. Cum vine vaccinul
Nu China, ci altă țară este sursa coronavirusului care a bulversat planeta. Noile dovezi
Simptomul înșelător al COVID-19, pe care pacienții nu-l observă. Semnalul de alarmă tras de medicul...
Industria care explodează în pandemie. Posibilităţile de creştere sunt uriaşe
Viaţa tumultoasă a unuia dintre cei mai bogaţi oameni din lume. A crescut în orfelinat,...
Cum a fost surprinsă Loredana Groza ieșind de la salon! Artista arată demențial la 50...
Inchide