Unde vor merge românii la cumpărături în 2015. Comerțul modern, în creștere

Unde vor merge românii la cumpărături în 2015. Comerțul modern, în creștere
Publicat: 23/04/2012, 19:25
Actualizat: 25/04/2012, 11:58

Românii vor avea la dispoziție din ce în ce mai multe spațiicomerciale moderne în următorii cinci ani, însă tot magazineletradiționale vor rămâne principala formă de comerț, estimeazăcompania de cercetare de piață GfK. Astfel, în 2015, retailulmodern, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip discount,cash&carry și supermarketuri, dar și magazine de proximitate,va deține o cotă de piață de 54% din consumul total de produse delargă folosință. Aceasta înseamnă o creștere de nouă procente fațăde acest moment, respectiv 45%.

De departe, cele mai mari creșteri până în 2015 sunt prognozateîn cazul hipermarketurilor, de la 21% în prezent la 26%, dar și lamagazinele de tip discount, de la 10% la 16%. „Hipermarketurile șimagazinele de tip discount își vor păstra ritmul de creștere și înanii următori. De asemenea, magazinele de proximitate și celetradiționale vor rămâne formele principale de comerț și în 2015”, adeclarat Diana Toma, head of client service consumer tracking GfKRomânia, citată de Mediafax. Chiar dacă urmează să piardă un punctprocentual din cota de piață, magazinele tradiționale vor maideține totuși 40% din consumul de produse.

Mărcile proprii câștigă teren

În 2010, populația a cheltuit cu 3,2% mai puțin față de anul trecutpentru produsele alimentare esențiale și cu 5,2% mai puțin pentruaprovizionarea cu produse alimentare neesențiale. Cât despremărcile alese de cumpărători în această perioadă, cele private aucâștigat în detrimentul brandurilor renumite. Astfel, înseptembrie, mărcile private ajunseseră la o cotă de piață deaproape 7% din totalul bunurilor de consum, în creștere de la 4,2%,la începutul acestui an.

Nu numai românii și-au schimbat preferințele în materie deconsum: în Europa media este de 15%. Mai puțin au cumpărat româniiși când vine vorba de bunurile de folosință îndelungată. Întrimestrul al treilea, piața acestor produse însuma 305 milioane deeuro, în scădere cu 11% față de valoarea din perioada similară din2009. Singurele categorii care au mers pe plus au fostechipamentele foto (+9%), cu vânzări de 10 milioane euro, precum șielectronice de larg consum (+0,1%), până la 59 milioane deeuro.

ŞOC! Bărbatul celebru adorat de întreaga ţară a violat o adolescentă de 16 ani. Mama...
Mirela Vaida, OUT de la Antena 1! EI o înlocuiesc :O
FOTO. Nepoata lui Petre Roman, apariție controversată în costum de baie!
Bolile pe care le riști în funcție de grupa de sânge. Cine este predispus la...
Gigi Becali a dat tunul imobiliar cu hotelul miliardarului Ioan Niculae! Cum arată „bijuteria” de...
Cercetătorii au dezvoltat medicamentul pentru diabetul de tip 1, care ar putea înlocui clasica injecţie
Un șofer repetă o greşeală de mai multe ori pe E85 „DRUMUL MORȚII”. În final...
BANCUL ZILEI – O blondă dotată, pe plajă la nudiști, intră în vorbă cu doi...
Africa de Sud a detectat o nouă variantă de coronavirus. B.1.1.529 are un număr mare...
Mirela Vaida, OUT de la Antena 1! EI o înlocuiesc :O
Cât de MARE trebuie să fie? Răspunsul care îi LINIȘTEȘTE pe mulți bărbați
Varianta OMICRON, depistată și în ITALIA!
Au fost prinși cu serialul „Squid Game” în Coreea de Nord. Ce a urmat e...
Știrea ȘOC a momentului în România: A fost găsit mort
ȘOC TOTAL la nivel mondial! Adevărul despre varianta care a speriat toată Planeta: Răsturnare totală...
Tulpina Omicron declanșează alertă maximă în România! Nimic nu ne mai protejează
Schimbări majore pe piaţa RCA pentru şoferi. Preţurile de acum vor fi istorie
În urmă cu 15 ani, dădea cu mopul într-un Lidl din Germania, iar acum conduce...