Vânzările H&M România au depășit 100 milioane euro în anul fiscal 2013

Publicat: 30 01. 2014, 11:34
Actualizat: 31 07. 2014, 15:35

Vânzările retailerului suedez de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz (H&M) în România au crescut cu 41% în anul fiscal 2013, încheiat pe 30 noiembrie, la 893 milioane coroane suedeze (101 milioane euro), după ce a deschis 9 magazine în această perioadă și a ajuns la o rețea de 28 de unități.

Anul fiscal 2013 al H&M a început pe 1 decembrie 2012 și s-a încheiat pe 30 noiembrie 2013. În perioada precedentă de raportare, compania a înregistrat în România vânzări de 635 milioane coroane suedeze. Vânzările includ TVA.

În lei, H&M România a raportat o creștere de 42%.

În trimestrul al patrulea fiscal, respectiv perioada septembrie-noiembrie, vânzările H&M în România au urcat cu 40% față de nivelul din perioada corespunzătoare a anului anterior, de la 195 milioane coroane suedeze la 273 milioane coroane (31 milioane euro).

H&M a deschis 9 magazine în România în perioada decembrie 2012 – noiembrie 2013, numărul total de unități ajungând la 28 la finalul anului fiscal. În trimestrul al patrulea, compania a deschis 3 magazine. Printre orașele în care au fost deschise magazine H&M anul trecut se numără București, Ploiești, Baia Mare și Botoșani. Tot anul trecut, compania a inaugurat primul magazin stradal pe Lipscani în București și a extins suprafața unității din Afi Palace Cotroceni.

Prin deschiderile de magazine, numărul angajaților H&M România a ajuns la circa 700 de persoane la sfârșitul anului, cu 100 mai multe decât în 2012.

PR managerul H&M România, Andreia Urzică, declara că retailerul vrea să-și mențină în 2014 ritmul de extindere de anul trecut.

Vânzările H&M la nivel mondial au urcat cu 9% în anul fiscal 2013, la 150 miliarde coroane suedeze (17 miliarde euro), în timp ce profitul net al companiei a avansat de la 16,8 miliarde coroane la 17,1 miliarde coroane (1,92 miliarde euro).

H&M a fost fondat în Suedia 1947 și este listat la NASDAQ OMX Stockholm. H&M are peste 3.100 de magazine pe circa 50 de piețe, inclusiv unități deschise în sistem de franciză.

Pentru anul fiscal 2013/2014, H&M are în plan extinderea rețelei cu aproximativ 375 de magazine noi.