Vânzările Metro în Europa de Est au scăzut în ultimele trei luni din 2013, la 4,6 miliarde de euro

Publicat: 11 02. 2014, 12:28
Actualizat: 04 02. 2019, 03:05

Veniturile grupului german de retail Metro în Europa de Est au scăzut cu 10,8% în ultimele trei luni ale anului trecut, la 4,6 miliarde euro, influențate și de vânzarea magazinelor Real din România, Rusia și Ucraina, care a îmbunătățit însă profitabilitatea diviziei de hipermarketuri.

În monede locale, vânzările Metro în regiune au coborât cu numai 5%, precizează grupul german într-un raport prezentat marți.

Vânzările Real în Europa de Est au scăzut cu 55% în ultimele trei luni ale anului trecut, de la 807 milioane euro la 359 milioane euro, potrivit raportului Metro.

Incluzând și piața germană, vânzările totale ale Real au coborât cu 16% în perioada analizată, la 2,6 miliarde euro. Profitul înainte de taxe al diviziei a crescut de patru ori, de la 32 milioane euro la 121 milioane euro.

Metro deține în România 32 de magazine Cash & Carry și 4 hipermarketuri Real. Grupul german a vândut anul trecut 20 de magazine Real din România către retailerul francez Auchan, într-o tranzacție de 1,1 miliarde euro care a inclus și unitățile din Ucraina, Polonia și Rusia.

La nivel global, vânzările grupului german au scăzut cu 3,3% în perioada octombrie-decembrie, primul trimestru al anului fiscal 2013-2014, de la 19,35 miliarde euro în perioada corespunzătoare a anului anterior la 18,72 miliarde euro. Rezultatul a fost influențat de condițiile economice dificile, dar și de variațiile ratelor de schimb valutar și de vânzarea unor magazine din portofoliu.

Excluzând efectul variațiilor de pe piața valutară și al vânzărilor de active, vânzările Metro înregistrează o creștere de 1,1% în perioada analizată, precizează grupul.

Profitul net al Metro a scăzut cu 6,7% în ultimele trei luni ale anului trecut, la 440 milioane euro.

Metro Cash & Carry a înregistrat vânzări de 3,36 miliarde euro în Europa de Est în perioada octombrie-decembrie, în scădere cu 2,6%. În monede locale, afacerile Metro Cash & Carry în regiune au urcat cu 4%.

Grupul german este prezent în 32 de țări din Europa, Africa și Asia, prin diviziile Cash & Carry, Media Markt și Saturn, Real și Galeria Kaufhof. Metro are peste 2.200 de magazine și 265.000 de angajați.