Bancă sancționată cu 2,5 miliarde de dolari pentru înșelarea a peste 10.000 de clienți

Publicat: 18 10. 2013, 14:47
Actualizat: 31 07. 2014, 15:03

O divizie de credite de consum a băncii britanice HSBC trebuie să plătească despăgubiri de 2,46 miliarde de dolari către peste 10.000 de clienți și investitori care s-au asociat într-un proces colectiv, acuzând creditorul că i-a înșelat în perioada premergătoare crizei financiare.

O instanță din SUA a stabilit că firma de credite de consum Household International, controlată de HSBC, și trei foști directori ai acesteia, le datorează reclamanților daune de 1,48 miliarde de dolari și dobânzi de 986 milioane de dolari, potrivit Wall Street Journal.

Grupul financiar a anunțat că va contesta decizia.

În urmă cu patru ani, Household International a fost găsită vinovată, în proces cu juriu, de încălcarea legislației federale în domeniul valorilor mobiliare. Procesul se referă la activități derulate în prima parte a deceniului trecut, compania fiind acuzată că a înșelat clienții în ceea ce privește dobânzile percepute și a ascuns în contracte penalizări usturătoare pentru întârzierea plăților.

Același juriu a decis că Household International a înșelat investitorii pe piețele financiare cu privire la calitatea creditelor acordate și a înfăptuit fals în raportările financiare din 2001 și 2002.

HSBC a preluat Household International în 2002. La acea dată, Household era a doua cea mai mare firmă de consumer finance din SUA. Instituția acorda credite de consum, carduri de credit și împrumuturi destinate achiziției de automobile second-hand, vizând în principal clienți „subprime” (cu o situație financiară mai slabă).