Daily Mail: Muncitorii britanici întârzie, se îmbracă nepotrivit și au o atitudine nepăsătoare

Publicat: 10 12. 2013, 16:02
Actualizat: 29 07. 2014, 18:59

Publicația Daily Mail publică un articol surprinzător în contextul valului de antipatie manifestat față de imigranți în ultima vreme, în care îi dă dreptate ministrului român al Muncii, care a declarat recent că britanicii ar trebui să fie recunoscători că cetățenii străini acceptă joburi pe care ei le refuză. Mai mult decât atât, cetățenii britanici sunt criticați pentru atitudinea pe care au față de muncă. 

„Chiar dacă doamna Câmpeanu a stârnit numeroase polemici din cauza comentariului făcut, s-ar putea totuși să aibă dreptate”, se arată într-un material publicat luni. În plus, jurnaliștii străini au stat de vorbă cu mai mulți angajatori care au mărturisit că preferă să ofere locuri de muncă imigranților, inclusiv celor din România și Bulgaria, pentru că aceștia sunt mai conștiincioși.

Alison Andrew, directoarea unei companii de recrutare, a povestit că britanicii au dezamăgit-o de multe ori. „Le telefonam oferindu-le o slujbă și le spuneam că un microbuz va veni să-i ia dintr-un anumit loc, la o anumită oră, pentru a-i duce la locul de muncă. Cu toții promiteau că vor fi acolo, dar apoi nu mai veneau. Era incredibil de frustrant”, a explicat aceasta. „Nu doar o dată am mers chiar acasă la ei pentru a încerca să-i adun. De fiecare dată când le băteam la ușă aveau tot felul de scuze pentru a nu lucra în ziua respectivă. Îmi spuneau „Nu mă simt bine”, „Bunica mea este bolnavă” sau „Peștele meu de acvariu este bolnav”. După o vreme, m-am săturat”, a adăugat ea.

Astfel, Alison a început să recruteze muncitori străini și, spune ea acum, a fost una dintre cele mai bune alegeri pe care le-a făcut. „Diferența dintre britanici și imigranții care vin să muncească este că cei dintâi sunt obișnuiți să primească ajutor social. Britanicii nu cred că merită să muncească dacă primesc, să spunem, doar cu 20 de lire mai mult decât primesc dacă stau degeaba”, a arătat femeia. „Oriunde în altă parte în Europa oamenii au învățat să lupte pentru un loc de muncă. Învață mai mult și au o atitudine mai bună (…). Nu mă interesează ce naționalitate au oamenii pe care îi angajez. Singura mea pretenție este ca ei să își dorească să muncească”, a conchis aceasta.

O opinie similară a împărtășit și Charlie Mullins, fondatorul companiei Pimlico Plumbers, care a arătat că, în prezent, din cei 200 de angajați pe care îi are, o treime sunt imigranți. Acesta a povestit că, de multe ori, atitudinea britanicilor este greșită încă de la interviul de angajare: „Întârzie, se îmbracă nepotrivit, au o atitudine nepăsătoare. Stau în fața ta și îți dai seama pur și simplu că nu îi interesează deloc jobul pe care îl oferi”.

Spre comparație, spune Charlie, „muncitorii străini sunt recunoscători că au un loc de muncă la care să meargă. Nu încearcă să găsească scuze, sunt pregătiți să muncească”.

„Sunt de acord întru totul cu ce a spus ministul român. Știu din proprie experiență că aceia care au o afacere mică sau mijlocie au nevoie de muncitorii străini pentru că altfel ar fi blocați”, a comentat acesta în cele din urmă.

De asemenea, Janet Oldroyd, managerul unei ferme – „E Oldroyd & Sons” -, dar și Laurence Beere, proprietarul hotelului The Queensberry din Bath, Somerset, spun că o parte din succesul pe care afacerile lor în au acum se datorează imigranților. „Fără muncitorii străini, nu am fi putut dezvolta acestea afaceri – am fi fost obligați să închidem cu mult timp în urmă”, a explicat Laurence.

„Diferența dintre britanici și muncitorii străini este că aceștia din urmă sunt mai dedicați. Evident, ei vin aici pentru a-și putea întreține familiile. Foarte mulți britanici se plâng că imigranții le fură joburile, dar ei nici măcar nu încearcă să-și rezerve două ore pentru a-și căuta un loc de muncă”, a conchis acesta.