Facebook plătește pentru știri. Află cum poți încasa bani de la Mark Zuckerberg

Publicat: 26 08. 2020, 12:29
Facebook și Instagram, picate în toată lumea!

Schimbare radicală în strategia Facebook. Compania a anunțat că se pregătește să plătească pentru conținut de știri, jurnaliștii independenți și/ sau site-urile de specialitate putând obține bani frumoși de la Mark Zuckerberg.

Planul gândit de gigantul IT din social-media are legătură cu accelerarea extinderii la nivel global a serviciului Facebook News. În următoarele șase luni, canalul de știri al FB va ajunge în ţări precum Brazilia, Marea Britanie, Franţa, Germania şi India. Zuckerberg promite că îi va plăti pe furnizorii de informații de actualitate!

Facebook News a trecut de faza de testare

Serviciul Facebook News a fost deja instalat în aplicaţia mobilă a acestei reţele de socializare în Statele Unite, după o fază de testare care a început spre sfârşitul anului 2019. Noua funcţie a beneficiat de „un demaraj în forţă” în SUA, potrivit unui comunicat de presă preluat de The Verge. Facebook News propune o selecţie de articole preluate de la ziare, reviste şi site-uri partenere şi este alimentat de o echipă de jurnalişti şi de algoritmi „de personalizare”. Reţeaua de socializare îi plăteşte pe unii dintre partenerii săi, care sunt în număr de peste 200 în Statele Unite şi în rândul cărora se regăsesc publicaţii precum The Wall Street Journal şi The Washington Post, revista People şi posturile de televiziune ABC, CBS News şi Fox News.

„În fiecare ţară, vom plăti anumite publicaţii pentru a ne asigura că articolele şi conţinuturile lor vor fi disponibile pe noul nostru serviciu”, a precizat în acelaşi comunicat Campbell Brown, vicepreşedintele Facebook pentru parteneriate internaţionale. „Vom continua să concepem noi produse şi să facem investiţii în întreaga lume pentru a ajuta presa să construiască modele economice viabile pe termen lung”, a adăugat ea.

Război cu Google. Cum se va poziționa presa

Relaţiile dintre platformele online, precum Facebook şi Google, şi companiile media tradiţionale sunt complicate. Veniturile din publicitate de care depind ziarele, radiourile şi posturile de televiziune au migrat masiv în ultimii ani spre sectorul online şi pe reţelele de socializare, unde publicul larg poate să citească şi să vizioneze o parte din ştirile zilnice în regim de gratuitate.

Numeroase publicaţii au implementat sisteme de abonamente cu plată care permit accesul la articolele şi conţinuturile lor video, însă ele depind în mare parte de link-urile distribuite pe platformele online pentru a-i redirecţiona pe utilizatori spre site-urile şi aplicaţiile lor mobile.