Imagini ale lui Hitler și Mussolini, imprimate pe cutiuțe cu lapte pentru cafea – FOTO

Publicat: 23 10. 2014, 18:34

Micile doze de lapte, fabricate din plastic și oferite în mod obișnuit în Elveția, alături de zahăr, clienților la restaurant, atunci când aceștia comandă o cafea, au fost distribuite în circa o sută de restaurante de o filială a grupului Migros, care și-a cerut, miercuri, „scuze pentru acest incident regretabil”.

Grupul Migros a rupt, de asemenea, relațiile comerciale cu compania Karo, care a realizat ilustrațiile de pe micile doze de lapte.

Căpăcelele acestor doze sunt colecționate adesea de pasionați și prezintă ilustrații cu motive foarte diverse.

În cazul de față, ilustrațiile reprezintă o serie de etichete vechi de pe trabucuri, unele dintre ele prezentând chipurile celor doi dictatori din perioada celui de-Al Doilea Război Mondial Adolf Hitler și Benito Mussolini.

Căpăcelele au fost realizate de compania Karo, specializată în fabricarea de astfel de capace, și distribuite de compania Elsa, o filială a grupului Migros, în cadrul căreia controalele interne au fost „insuficiente”.

Seria care a stârnit scandal este compusă din 55 de ilustrații, dintre care două sunt efigiile celor doi dictatori.

Grupul de distribuție Migros a demarat retragerea de pe piață a acestor doze de lapte, care nu au fost niciodată puse în vânzare în magazinele sale, potrivit unei declarații a purtătorului de cuvânt al companiei.

Patronul companiei Karo s-a arătat foarte uimit de scandalul mediatic din jurul acestor mici recipiente.

„Imaginile fac parte din seria Cigar Bands, care este pe piață deja de doi ani, pentru colecționari”, a declarat Peter Wälchli, oficial al companiei Karo.

Imaginile au fost luate dintr-o carte dedicată etichetelor de trabucuri.

„Bineînțeles că este îngrozitor ce s-a întâmplat în timpul lui Hitler. Dar și astăzi se întâmplă lucruri îngrozitoare, sunt decapitați oameni în Siria”, a spus Wälchli.

Pentru oficialului companiei Karo, nu este nicio diferență între a-l prezenta pe Hitler într-un documentar sau film și a-l afișa pe o cutiuță cu lapte, lângă o ceașcă de cafea.

„Nu vom mai produce aceste doze”, a precizat Wälchli.

Magazinele Migros nu sunt afectate de acest scandal: cele 300 de cutii a câte 200 de doze au fost distribuite exclusiv în restaurante și cafenele.