La New York se scrie istorie. Chinezii cuceresc America

Publicat: 07 05. 2014, 12:19

Grupul subliniază, în prospect, cota de piață uriașă pe care o deține în China, cea mai mare piață online din lume, cu peste 500 milioane de utilizatori.

Valoarea tranzacțiilor pe platforme mobile intermediate anul trecut de Alibaba a crescut la 37 miliarde de dolari, potrivit prospectului, citat de Bloomberg.

Aplicația Taobao a companiei a fost cea mai populară aplicație de comerț electronic din China începând din august 2012, după numărul de utilizatori activi lunar.

Listarea Alibaba ar putea deveni cea mai mare ofertă publică inițială derulată vreodată în SUA, depășind-o pe cea a Visa, care a atras 19,65 miliarde de dolari în 2008.

Compania chineză încearcă, punând accentul pe businessul mobil, să evite repetarea problemelor care au afectat listarea Facebook în 2012. Fără venituri generate pe platforme mobile la finele anului 2011 și cu o creștere percepută de investitori ca anemică pe acest segment, Facebook a pierdut mai mult de jumătate din valoarea de piață în primele patru luni de la oferta publică inițială din mai 2012, prin care a atras 16 miliarde de dolari. În prezent, valoarea de piață a Facebook a revenit și a depășit nivelul de la listare, după ce compania a reușit să-și dezvolte afacerile pe platforme mobile, care generează acum 59% din veniturile din publicitate ale rețelei de socializare.

Analiștii subliniază că dezvoltarea rapidă a Alibaba pe platforme mobile se datorează în principal „culturii și pieței mobile puternice” din China, care s-a dezvoltat mult mai rapid decât în Vest și a devenit segmentul cheie pentru atragerea și reținerea clienților.

Alibaba precizează în prospect că a avut anul trecut o cotă de piață de 76% din valoarea totală a achizițiilor online de produse în China.

Aproape 20% din tranzacțiile efectuate prin serviciile Alibaba au provenit, în ultimele trei luni ale anului trecut, de pe platforme mobile, de aproape trei ori mai mult față de ponderea înregistrată cu un an în urmă.

Oferta publică inițială a grupului chinez va fi subscrisă de Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, JPMorgan Chase, Morgan Stanley și Citigroup.