Labubu, noul fenomen global: Ce PROFIT are firma chineză care produce păpușile cu dinții zimțați. Un exemplar a fost vândut cu 150.000$ la o licitație

Publicat: 16 07. 2025, 16:15
Actualizat: 18 07. 2025, 15:59

„Labubu în sus, Labubu în jos” – acesta ar putea fi fenomenul global al anului 2025. Compania chineză Pop Mart, cea care le produce, a obținut o creștere a profitului cu cel puțin 350% și o valoare bursieră de peste 40 de miliarde de dolari. 

Marca a devenit recunoscută la nivel global de la lansarea păpușilor în 2019. Dn 2020, compania și-a tranzacționat acțiunile pe Bursa de Valori din Hong Kong.  În prezent, compania are peste 2.000 de automate și magazine în întreaga lume.

Jucăriile sunt vândute prin „cutii surpriză”, aidoma cartonașelor Pokemon vândute în urmă cu 25 ani, împachetate în croissante ambalate. În anii recenți, cutiile de tip loot boxes din jocuri video multiplayer, precum Overwatch, au provocat scandal în Uniunea Europeană.

Păpușile Labubu sunt ascunse la vedere, în „cutii surpriză” până la deschidere. Clienții nu pot vedea ce anume tip cumpără, fiind mai multe varietăți de Labubu. Majoritatea costă în jur de 10 euro.

Criticii acuză compania că  are o tactică de marketing ce încurajează un comportament similar cu jocurile de noroc, inclusiv și la copii.

Oamenii de toate vârstele stau la cozi lungi în magazinele de jucării din întreaga lume, păpușile Labubu fiind intens promovate de Kim Kardashian și Lisa de la grupul K-pop Blackpink. Din această cauză, multe unități comerciale au întrerupt vânzarea păpușilor.  Numai în SUA, vânzările au crescut cu 5.000%.

„Nu am văzut nimic similar la alte companii de jucării”, a declarat pentru BBC Vinci Zhang, analist senior la M Science.

În iunie, o păpuşă Labubu de dimensiuni umane s-a vândut cu 150.000 de dolari la o licitaţie din Beijing. Tot în China, autoritățile au confiscat peste 46.000 de păpuși Labubu care erau comercializate pe piața neagră.

Labubu este creat de Kasing Lung, un artist născut în Hong Kong, crescut în Olanda, stabilit ulterior în Belgia.  Labubu sunt monștri inspirați după mitologia nordică, având însă trăsături și dinți zimțați după elemente artistice chineze.  Potrivit Snopes, Labubu ar fi inspirat după Pazuzu, un demon din mitologia asiriană și cea babiloniană.


Sursa Foto: Profimedia

Autorul recomandă: Păpușile LABUBU, mai populare decât Furby, Trolls și My Little Pony. Prețul uriaș la care s-a vândut un exemplar cu dimensiuni umane