O nouă teorie în cazul prăbușirii aeronavei Airbus A320 al companiei Germanwings

Publicat: 09 04. 2015, 14:45

Tragedia din 24 martie 2015, în urma căreia un Airbus A320 s-a prăbușit în Alpii francezi, în timp ce efectua un zbor pe ruta Barcelona și Dusseldorf, a fost pusă pe seama copilotului Andreas Lubitz, în vârstă de 28 de ani, care ar fi acționat în mod deliberat pentru distrugerea avionului, scrie Daily Mail.

Potrivit cercetărilor, acesta s-ar fi închis singur în cockpit și ar fi prăbușit aeronava în munți, în timp ce pilotul încerca cu disperare să spargă ușa, pentru a redobândi controlul. Anchetatorii au pus totul pe seama stării psihice precare a copilotului Lubitz, pe care acesta ar fi ascuns-o de angajatorii săi, Germanwings, respectiv Lufthansa, proprietarul companiei aeriene low-cost.

„Hackerii ar fi putut controla cu ușurință aeronava. Tocmai de aceea, avioanele militare și cele prezidențiale dispun de un scut împotriva atacurilor informatice. Aeronavele civile nu au așa ceva”, a scris Matt Andersson, președintele companiei Indigo Aerospace, în scrisoarea adresată FT.

„Atât CVR-ul (instrumentul de înregistrare a vocii din carlingă), cât și FDR-ul (instrumentul de înregistrare a datelor zborului) avionului Airbus A320 Germanwings 9525, nu au fost inspectate, deocamdată, de autoritățile internaționale. Până atunci, nu ne putem baza doar pe investigațiile europene”, a precizat Andersson.

Andersson a mai spus că „prezentarea publică a informațiilor din cutiile negre ale aeronavei Germanwings ar putea compromite ancheta tehnică imparțială”. Acesta nu este primul expert în aviație care sugerează că Airbus-ul prăbușit în Alpi ar fi fost victima hackerilor. Fostul pilot comercial Jay Rollins a declarat, luna trecută, pentru MSNBC: „Acest avion este foarte computerizat. Am putea avea de a face cu un hacker?”.

Rollins a făcut o paralelă între pierderea unei drone deasupra Iranului, incident pus tot pe seama hacking-ului: „Din senin, avionul a început să fie controlat de forțe externe. Acest lucru ar fi foarte periculos pentru un pilot”.