Prima țară în care s-au vândut peste 20 de milioane de mașini într-un singur an

Publicat: 09 01. 2014, 11:21
Actualizat: 04 08. 2014, 16:59
Vânzările de autovehicule din China au urcat anul trecut cu 14%, la 21,98 milioane unități, cu creșteri importante pentru Toyota, General Motors și Volkswagen, fiind pentru prima dată când livrările auto dintr-o țară depășesc 20 de milioane în cursul unui an, transmite Bloomberg.

Vânzările de autovehicule din China au urcat anul trecut cu 14%, la 21,98 milioane unități, cu creșteri importante pentru Toyota, General Motors și Volkswagen, fiind pentru prima dată când livrările auto dintr-o țară depășesc 20 de milioane în cursul unui an, transmite Bloomberg.

Vânzările de autovehicule pentru pasageri, excluzând autobuzele și mașinile comerciale, au urcat cu 16%, la 17,93 milioane, potrivit datelor Asociației Producătorilor de Automobile din China.

Toți marii producători auto străini au înregistrat recorduri de vânzări anul trecut în China.

General Motors a avut anul trecut în China vânzări în urcare cu 11%, la 3,16 milioane de autovehicule. China a devenit astfel cea mai mare piață pentru grupul american, care s-a bucurat timp de opt ani consecutivi de poziția de cel mai mare producător auto străin din țară.

Volkswagen va deveni probabil principalul concern străin de pe piața chineză pe baza datelor pentru anul trecut, care vor fi prezentate de grupul german în următoarele săptămâni. În primele 11 luni ale anului, Volkswagen a vândut 2,96 milioane de autovehicule în China în primele 11 luni ale anului trecut, depășind recordul anual stabilit în 2012.

Ford, care a intrat mai târziu pe piața chineză, și-a consolidat semnificativ poziția în 2013 datorită succesului modelului Focus. Astfel, vânzările Ford în China au crescut cu 49% anul trecut, la 935.813 unități, cea mai bună evoluție în rândul producătorilor străini, compania americană depășind pentru prima dată Toyota.

Grupul japonez, lider global, a căzut pe locul 6 în rândul producătorilor străini din China. Toyota și celelalte mărci nipone au reușit o revenire după criza din 2012, când mașinile japoneze au fost boicotate de consumatorii chinezi din cauza unei dispute teritoriale între cele două țări.

Astfel, vânzările Toyota în China au urcat anul trecut cu 9,2%, la 917.500 unități, iar compania anticipează livrări de peste 1,1 milioane autovehicule în acest an. Nissan și Honda au înregistrat de asemenea creșteri.

Piața auto din China ar putea fi limitată în acest an de noi limite privind emisiile de gaze cu efect de seră. Ministrul chinez al Industriei a avertizat în luna decembrie că tot mai multe orașe vor limita numărul de automobile vândute, pentru a se încadra în țintele de reducere a poluării stabilite de guvernul central.