Șeful Facebook a luat o decizie surprinzătoare, în contextul scandalului Cambridge Analytica. Cine îl va reprezenta în fața Parlamentului britanic

Publicat: 27 03. 2018, 14:18

Compania Facebook a anunțat că-l va trimite pe Chris Cox, directorul diviziei de produse, pentru o audiere în cadrul Comisiei pentru Cultură, Media și Sport din Parlamentul Marii Britanii.

Președintele comisiei britanice, Damian Collins, a declarat că mizează în continuare și pe prezența lui Mark Zuckerberg în Parlamentul de la Londra, adăugând că Chris Cox va prezenta documente în prima săptămână de după vacanța de Paște.

„Facebook recunoaște pe deplin nivelul interesului public și al Parlamentului în privința acestei chestiuni și susține convingerea că aceste aspecte trebuie abordate la cele mai înalte niveluri ale companiei de către cei care au o poziție de autoritate. Prin urmare, domnul Zuckerberg i-a cerut unuia dintre adjuncții săi să ofere dovezi și să se prezinte în fața Comisiei”, a transmis un purtător de cuvânt al companiei Facebook.

Weekendul trecut, Facebook a cumpărat spațiu publicitar în șase mari publicații britanice și trei americane pentru a transmite un mesaj prin care își cere scuze pentru faptul că date personale ale utilizatorilor săi au fost folosite de compania Cambridge Analytica. Mark Zuckerberg a recunoscut că a fost vorba despre „o încălcare a încrederii” și și-a cerut scuze, promițând măsuri suplimentare pentru protejarea drepturilor utilizatorilor.

Congresul Statelor Unite i-a cerut în mod formal, la 23 martie, lui Mark Zuckerberg să depună mărturie în cazul Facebook-Cambridge Analytica. Zuckerberg a declarat că este dispus să fie audiat, dacă în acest fel vor fi furnizate toate informațiile relevante despre acest caz.

Un activist pentru transparență, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicațiile The New York Times și Observer că firma Cambridge Analytica, deținută de miliardarul specializat în tranzacții speculative Robert Mercer și condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a peste 50 de milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării și influențării preferințelor electorale. Aceeași companie de consultanță a fost implicată în campania pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.

Potrivit sursei citate, compania Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani și a le trimite reclame politice personalizate. Facebook nu avertizase utilizatorii și luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor.