„Sexting”, „e-reader” sau „F-bomb”, cei mai noi termeni introduși de americani în dicționar

Publicat: 14 08. 2012, 20:58
Actualizat: 22 08. 2013, 17:29

Deși fac parte din limbajul comun al americanilor, fiind folosite în presa scrisă de mai bine de 20 de ani, cuvinte și expresii precum „sexting” sau „energy drink” au fost incluse pentru prima oară într-un dicționar, alături de „F-bomb”, un eufemism pentru cea mai comună înjurătură din limba engleză -„fuck”.

Compania Merriam-Webster, cea care editează dicționarul american Collegiate, o subsidiară a „Encyclopedia Britannica”, din 1964, a adăugat circa 100 de astfel de cuvinte și expresii, cu prilejul ultimei revizuiri, scrie Huffington Post.

Argumentul adus de editorii dicționarului este acela că, în ultimii ani, termenii respectivi sunt folosiți tot mai frecvent și în mai multe medii de comunicare, inclusiv în campanii publicitare, pe etichetele produselor.

Cele mai mari controverse s-au stârnit în jurul lui „F-bomb” în cea mai recentă ediție a dicționarului, având în vedere că două propuneri de introducere a acestuia au fost respinsă de Senat până acum. Prima încercare a editorilor a eșuat în 2004, respinsă de Dick Cheney, vicepreședintele SUA de la acea vreme, exemplul său fiind urmat de succesorul său, Joe Biden, în 2010.

Printre cuvintele acceptate în noua ediție a dicționarului american Collegiate se numără și „flexitarian”, termen folosit pentru descrierea dietei semi-vegetariene, care exclude anumite tipuri de carne, în special cea roșie, „obesogenic” – folosit alături de termenii care desemnează alimente ce produc obezitate, „life coaching” – dezvoltare personală.

În noua ediția au mai fost introduse și „E-reader”, „geocaching” – termen folosit de împătimiți pentru jocurile electronice bazate pe poționarea prin GPS sau „craft beer” – producătorii de specialități de bere în cantități limitate.