SFATURI pentru un zbor în siguranță, pe timpul pandemiei de coronavirus

Publicat: 05 04. 2020, 15:48
Actualizat: 05 04. 2020, 15:50
Operatorii aerieni din România reiau zborurile, din luna iulie (FOTO: Pixabay)

Cea mai mare parte a lumii se adăpostește de coronavirus, iar traficul aerian a s-a redus în mod dramatic, în urma măsurilor luate, dar mai există oameni care trebuie să zboare în această perioadă, mai ales că nu au fost suspendate chiar toate zborurile din lume.

Cu cele mai multe restaurante, pensiuni sau alte de cazare și odihnă închise sau deschise parțial, zborul poate părea o opțiune mai bună pentru cei care încearcă să ajungă acasă sau să călătorească, din cauza unei situații de urgență, scrie CNN.

Cu toate acestea, numărul celor care călătoresc cu avionul a atins cel mai scăzut nivel din ultimii 10 ani, pe măsură ce industria aviației este afectată de măsurile luate din cauza pandemiei coronavirusului, potrivit Administrației Securității Transporturilor din SUA.

Dar întrebarea principală care se pune acum este aceea dacă e sigură o călătorie cu avionul.

Modificări efectuate la bordul avioanelor, din cauza Covid-19

Multe companii aeriene au luat măsuri de precauție pentru a menține pasagerii în siguranță, în ceea ce privește distanța socială. Aproape toate companiile aeriene majore țin sau limitează distribuirea băuturilor răcoritoarele în timpul zborului, pentru a reduce contactul. Clienții sunt încurajați să-și aducă alimentele și băuturile la bord.

Delta Air Lines servește băuturi răcoritoare, în funcție de lungimea zborului, iar băuturile pe toate zborurile sunt limitate la apă îmbuteliată.

Alte mari companii aeriene limitează, de asemenea, ce produse sunt servite. Unele companii aeriene impun distanța socială la zbor la un nou nivel, limitând locul unde poți sta în avion.

American Airlines și United Airlines creează distanța între pasageri, acolo unde este posibil, prin faptul că nu se așază clienții pe scaunele din mijloc și permit schimbarea scaunelor odată ce toți se află în avion, dacă cineva se simte incomod.

Alaska Airlines face un pas mai departe, oferind șansa de a anula sau reprograma un zbor dacă nu vă pot pune pe un loc la o distanță socială adecvată față de alți clienți.

Toate companiile aeriene au practicat salubritatea sporită și dezinfectarea la bord. Mulți încurajează clienții să aducă și propriile lor produse de curățare pentru a-i face să se simtă mai confortabil și în largul lor.

Așadar, dacă acest lucru vă calmează temerile, în caz că trebuie să zburați, ce mai aveți de spus înainte de a păși, efectiv,  în avion?

Modificări efectuate în aeroporturile americane încurajează călătorii să respecte liniile de securitate, stabilite de centrele pentru controlul și prevenirea bolilor, inclusiv practicarea distanțării sociale atunci când vine vorba de securitate și alte măsuri luate.

Sfaturile oficiale de călătorie includ purtarea unei măști de protecție, spălarea mâinilor timp de cel puțin 20 de secunde frecvent și rămânerea la domiciliu dacă vă simțiți rău.

Dacă vă îngrijorează dezinfectarea mâinilor, toate aeroporturile majore oferă stații în jurul terminalelor lor în mod gratuit, iar Administrația de Securitate a Transporturilor a făcut o excepție de la regula lichidelor și permite acum o sticlă de dezinfectant de mână pe bază de alcool pe pasager.

Cele mai recente restricții de călătorie din SUA legate de pandemia coronavirusului pot fi găsite pe site-ul Departamentului Securității Interne.

Majoritatea restaurantelor din aeroport sunt închise sau funcționează cu program limitat. Multe aeroporturi importante, cum ar fi și Aeroportul Dallas-Fort Worth, au oferit pe site-urile lor oficiale o listă a unităților deschise, și la ce ore sunt disponibile pentru clienți.

Aeroportul din Nashville închide băile la fiecare două ore pentru curățare, în timp ce Aeroportul Internațional Los Angeles curăță zonele publice și toaletele cel puțin o dată pe oră.