Un nou oraș nord-coreean, Sinuiju, deschis turiștilor occidentali

Publicat: 24 05. 2013, 10:11
Actualizat: 25 06. 2013, 14:47

Orașul nord-coreean Sinuiju, situat la frontiera cu China, rezervat anterior turiștilor chinezi, va fi deschis și turiștilor occidentali, tot mai mulți vizitând țara, una dintre cele mai mai închise din lume, potrivit unor agenții de voiaj specializate, relatează AFP.

Orașul de frontieră era frecventat de mai mult timp de către turiști chinezi, care puteau cu ușurință să își petreacă ziua în acesta. „Cerem acces de mai mulți ani”, declară Simon Cockerell David, unul dintre fondatorii Koryo, principala agenție de voiaj către Coreea de Nord, cu sediul la Beijing.

El a fost primit săptămâna trecută cu mare pompă în prima sa vizită în oraș. „Îl primim călduros pe Simon Cockerell David”, se putea citi într-un mesaj luminos.

În opinia acestui britanic, în vârstă de 35 de ani, Sinuiju nu este oraș ca celelalte.”Atmosfera este diferită, deoarece esențialul comerțului cu China trece pe acolo. Oamenii sunt asaltați de produse chinezești și văd mereu bogatul oraș Dandong, de cealaltă parte a fluviului (Yalu, care trasează frontiera)”.

Argumentul economic este, de asemenea, promovat. Gareth Johnson este directorul Young Pioneer Tours, o agenție care propune călătorii la costuri reduse. „În Coreea, sejurul minim este trei zile. Chiar și în cazul ofertelor noastre cele mai ieftine rămâne scump”, își exprimă el regretul.

Deschiderea Sinuiju va permite petrecerea unei singure zile în Coreea de Nord, o ofertă ce i-ar putea interesa pe turiștii care vizitează China.

Koryo evocă o călătorie în valoare de 1.200 până la 2.000 de yuani (150, până la 250 de euro) din China. Cele două companii speră să poată duce primii turiști la Sinuiju la începutul lui iunie.

Această nouă opțiune nu va schimba, însă, modul în care funcționează turismul în Coreea de Nord. „Avem o listă de orașe autorizate în care mergem”, a declarat Simon Cockerell David.

Coreea este o mică piață în creștere pentru principalele cinci agenții de voiaj, care își împart 4.000-5.000 de turiști occidentali.

„Evident, nu este turism în masă. Sunt oameni interesați de probleme sociale și politice, cărora le place să descopere”, afirmă Simon Cockerell David. „Nu mergi în Coreea de Nord pentru a te destinde la piscină”, adaugă el.