UNICEF: Peste 13 milioane nu pot merge la școală din cauza conflictului sângeros din Orientul Mijlociu

Publicat: 03 09. 2015, 11:01
Actualizat: 04 09. 2015, 18:24

Într-un raport privind efectele conflictului asupra educației în șase țări și teritorii din regiune, fondul pentru copii al ONU, UNICEF, a precizat că peste 8.500 de școli nu mai pot fi folosite, din cauza violențelor.

Raportul detaliază cazuri ale unor elevi și profesori care au fost vizați de focuri de armă, clase folosite ca buncăre improvizate și copii nevoiți să traverseze liniile de front pentru a da examene.

„Impactul destructiv al conflictului este simțit de copii din toată regiunea”, a declarat Peter Salama, directorul regional al UNICEF pentru Orientul Mijlociu și Africa de Nord.

„Nu este vorba doar de pagubele fizice aduse școlilor, dar și de disperarea unei generații de elevi care își văd speranțele și viitorul năruite”, a adăugat el.

Numai anul trecut, UNICEF a documentat 214 atacuri asupra unor școli din Siria, Irak, Libia, teritoriile palestiniene, Sudan și Yemen.

În Siria, organizația a apreciat că educația plătește un preț mare după patru ani și jumătate de conflict.

Una din patru școli a fost închisă de la izbucnirea conflictului în martie 2011, astfel că peste două milioane de copii au fost nevoiți să renunțe la cursuri, iar alți aproximativ 500.000 au fost în pericol să-și piardă școlile.

UNICEF a precizat că unul dintre cele mai grave atacuri directe asupra unei școli din regiune a avut loc în Yemen, unde 13 cadre didactice și patru copii au fost uciși într-un atac asupra biroului unui profesor, în orașul vestic Amran.

„Crimele, răpirile și arestarea arbitrară a elevilor, profesorilor și personalului didactic au devenit comune” în regiune, subliniază raportul.

În Fâșia Gaza, unde anul trecut a avut loc un război de 50 de zile între militanții Hamas și Israel, soldat cu moartea a 2.200 de palestinieni și a 73 de israelieni, ONU a menționat că cel puțin 281 de școli au fost avariate, iar opt au fost distruse complet.

UNICEF a cerut îmbunătățirea serviciilor informale de educație în țările afectate de închiderea școlilor, iar statelor donatoare să acorde fonduri pentru educație în Orientul Mijlociu.