US Navy a trimis un sistem de localizare a cutiilor negre în zona de căutare a MH370

Publicat: 24 03. 2014, 11:14
Actualizat: 29 07. 2014, 19:59

Este vorba despre o „măsură de precauție”, a anunțat într-un e-mail comandantul William Marks, un purtător de cuvânt al Flotei a VII-a americane.

„În cazul în care este confirmat un câmp de fragmente, acest sistem tractat (de tip) TPL-25 (Towed Pinger Locator System) va constitui un atu suplimentar în încercarea de a localiza cutiile negre” aparținând zborului MH370, dat dispărut de la 8 martie cu 239 de persoane la bord, a adăugat el.

 

 

Potrivit ofițerului, TPL-25 este capabil să repreze aceste cutii negre, considerate cruciale, la o adâncime maximă de 6.000 de metri pe fundul mării, captând un semnal acustic.

Un avion comercial este dotat în mod regulamentar două cutii negre, numite DFDR (Digital Flight Data Recorder) și CVR (Cockpit Voice Recorder).

DFDR înregistrează secundă cu secundă toți parametri, pentru o perioadă de 25 de ore de zbor (viteză, altitudine, traiectorie, etc.)

CVR, un dispozitiv pentru înregistrarea „fonică” a zborului, înregistrează conversațiile, dar și toate sunetele și anunțurile care se aud în cabina de pilotare. O analiză acustică poate să permită inclusiv cunoașterea regimului motoarelor.

US Navy insistă asupra faptului că trimiterea în zonă a unui sistem nu constituie vreo confirmare a descoperirii avionului, după anunțul din weekend cu privire la reperarea de către un satelit francez a unor posisibile fragmente ale avionului care asigura zborul MH370 în sudul Oceanului Indian.

„Este o măsură de precauție în vederea pre-poziționării unui echipament și personalului în apropiere de zonă, în cazul în care sunt găsite vreodată fragmente”, a subliniat comandantul Chris Buddle în același mesaj.

Avionul care asigura zborul MH370 pe ruta Kuala Lumpur-Beijing s-a „evaporat” la puțin timp după ce a decolat sâmbătă, pe 8 martie, la ora locală 00.41 (vineri, 18.41, ora României) cu 239 de persoane la bord, dintre care două treimi cetățeni chinezi.

La jumătatea drumului, între Malaysia și Vietnam, avionul a schimbat direcția, către vest, în sens opus față de rută, iar sistemele de comunicare au fost dezactivate „în mod deliberat”, potrivit autorităților malysiene. Avionul a zburat timp de mai multe ore, având rezerve de carburant.

Două culoare de căutare au fost delimitate pe baza tuturor acestor elemente, unul către Asia Centrală, celălalt din Indonezia și până în sudul Oceanului Indian.

Cei mai mulți dintre experți privilegiază culoarul aerian sudic, apreciind că avionul nu ar fi putut să zboare, de exemplu în spațiul aerian al Chinei sau fostelor republici sovietice, fără să fie detectat.