Cum vor revoluționa smartphone-urile accesul la serviciile media

Publicat: 03 06. 2015, 12:32
Actualizat: 04 08. 2015, 14:17

Peste două treimi din populația lumii va utiliza smartphone-uri, până în 2020, potrivit unui studiu al grupului suedez Ericsson, care estimează că abonamentele care includ smartphone-uri se vor dubla în următorii cinci ani, la 6,1 miliarde, datorită adoptării rapide a Internetului mobil pe piețele emergente.

„Această creștere uriașă va face ca actuala revoluție a datelor să arate ca apariția floppy disk-urilor”, a declarat Rima Qureshi, director de strategie la Ericsson.

Tendința indică o transformare de masă a pieței mobile, principalii factori de influență urmând să fie creșterea numărului de aplicații și scăderea costurilor dispozitelor.

La nivel global, numărul abonamentelor pentru servicii mobile va depăși populația mondială, cu o creștere de la 7,1 miliarde în 2014 la 9,2 miliarde până în 2020.

Această creștere va aduce noi venituri pentru producătorii de dispozitive și grupurile de telecomunicații, care își adaptează afacerile pentru a furniza servicii mobile.

Un alt raport realizat de compania de consultanță PwC anticipează efecte semnificative pentru industria media, în condițiile în care transmisiile video vor reprezenta majoritatea traficului de Internet mobil.

PwC prognozează că peste jumătate din populația globului va fi conectată la Internet prin dispozitive mobile, până în 2017, ceea ce va face ca veniturile totale din accesul la Internet mobil să atingă 431,5 miliarde de dolari peste numai doi ani.

Aproape doi din trei dolari cheltuiți la nivel mondial pentru accesul la Internet în 2019 vor finanța conectarea de pe dispozitive mobile, smartphone-urile devenind principalul mijloc prin care oamenii consumă știri și divertisment, potrivit PwC.

Raportul PwC estimează că piața industriei media și a divertismentului va crește cu 5,1% pe an, la venituri de 2.200 miliarde de dolari, în perioada 2014-2019. Veniturile din accesarea Internetului vor crește mai rapid, cu 8,8% pe an, la 686,3 miliarde de dolari, iar cele din publicitate cu 4,7%, la 666,8 miliarde de dolari. Cheltuielile de consum prin intermediul dispozitivelor mobile vor avansa cu 2,9%, la 880,3 miliarde de dolari.

Proliferarea dispozitivelor conectate crește capacitatea utilizatorilor de a alege cum, când și unde accesează știrile, filmele, muzica și cărțile, iar schimbarea are consecințe majore pentru grupurile media care trebuie să se adapteze la schimbarea comportamentului consumatorilor.

„Utilizatorii vor plăti pentru conținut, dar sunt foarte atenți la cum plătesc și când plătesc”, a spus Marcel Fenez, director pentru media și divertisment la PwC.

Utilizarea de date pe smartphone-uri va crește de 10 ori până în 2020, potrivit Ericsson, susținută în mod special de o creștere anuală de 55% a traficului video. În aceste condiții, traficul video pe dispozitive mobile va reprezenta circa 60% din traficul total de date prin intermediul acestor aparate, până în 2020. Creșterea este alimentată de servicii video oferite de companii precum YouTube și de creșterea utilizării acestor servicii pentru știrile online, publicitate și comunicare.