STUDIU: 20% din aplicațiile instalate de utilizatori sunt folosite o singură dată

Publicat: 12 06. 2014, 10:42
Actualizat: 12 01. 2020, 06:00

Oamenii sunt mai dispuși astăzi să folosească o aplicație de mai multe ori. În 2011, același studiu al Localytics arăta că procentul aplicațiilor folosite o singură dată era de 26%.

Procentul aplicațiilor care sunt folosite de mai mult de 11 ori este de 39%, față de 26% în 2011.

Sursa: Localytics

În ceea ce privește jocurile, cercetarea arată că sunt șanse cu 50% mari ca o astfel de aplicație să fie dezinstalată dacă un utilizator nu o mai folosește timp de 12 ore. Un alt studiu, publicat în aprilie, indica faptul că majoritatea utilizatorilor de jocuri mobile au tendința să nu le mai folosească după o singură zi de la instalare.

Procentul pe categorii al aplicațiilor folosite o singură dată (aplicațiile de vreme au șanse mici să fie folosite doar o dată):

Câte aplicații aveau, în septembrie 2013, instalate utilizatorii pe dispozitivele mobile în funcție de țară:

Sursa: Statista

Dezvoltatorii de aplicații vor trebui să facă eforturi mai mari pentru a avea succes

Pentru ca un dezvoltator de aplicații să facă bani de pe urma acestora, produsele sale trebuie în primul rând să fie folosite de utilizatori. Este din ce în ce mai dificil să câștigi bani din aplicații mobile, din cauza competiției acerbe și a așteptărilor tot mai mari ale utilizatorilor, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pieței Gartner. Atât App Store, magazinul virtual al Apple, cât și Google Play, platforma de aplicații a Google, includ în acest moment peste 1 milion de aplicații fiecare.

Conform analiștilor Gartner, pentru ca o aplicație să se impună pe piață, aceasta trebuie să fie de calitate și să ofere multe funcționalități. Iar aceste lucruri înseamnă costuri mai mari de cercetare, dezvoltare, livrare și suport.

Gartner estimează că, până în 2018, doar una din 10.000 de aplicații dedicate consumatorilor va reprezenta un succes financiar. Mai mult, procentul aplicațiilor gratuite disponibile va crește de la 91% la sfârșitul anului trecut, la 94,5% în 2017. În aceeași perioadă, numărul de aplicații gratuite descărcate va crește de la 102,1 miliarde în 2013, la 268,7 miliarde peste trei ani.

În ceea ce privește aplicațiile plătite, în 2017, utilizatorii vor descărca 14,8 miliarde, față de 9,2 miliarde anul trecut.