Afacerea unui fost însoțitor de zbor în care „vedeta” este un sos secret din șapte ingrediente

Publicat: 12 03. 2017, 10:41
Actualizat: 29 03. 2017, 09:23

Eduard Ebinca a fost patru ani și jumătate însoțitor de zbor pentru o companie aeriană din Dubai și a avut, astfel, ocazia să vadă o mulțime de țări de pe întreg globul.

Pasionat de burgeri, a gustat acest produs în țările vizitate, după care s-a gândit să renunțe la slujbă și să devină antreprenor, planul său fiind crearea unui lanț de restaurante unde clienții să servească cel mai bun burger.

„Am fost însoțitor de zbor și, după am văzut lumea, am încercat să îmi găsesc o afacere de nișă și m-am gândit să încep cu un restaurant tip fast-food unde se servesc burgeri. Investiția a pornit cu banii economisiți și cu banii primiți în baza unui proiect de tip start-up. Am deschis primul la Cluj-Napoca în urmă cu doi ani și am urmărit cum evoluează piața, după care a urmat zilele trecute al doilea restaurant, în urma unei investiții de 100.000 de euro, împreună cu un asociat. Planul este crearea unui lanț de astfel de restaurante, cam unul la un an, un an jumătate, următorul fiind de genul sports-bar, cu televizoare. Rețetele, conceptul, le-am luat cu precădere din trei țări în care am fost, SUA, Australia și Noua Zeelandă, unde oamenii sunt mari consumatori de burgeri. Am degustat burgeri pe unde am fost și am creat rețete speciale, testate întâi pe prieteni, am adunat diverse rețete și le-am pus împreună. Pot spune că rețetele noastre sunt unicat”, a declarat Ebinca pentru corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit acestuia, în cel de-al doilea restaurant, pe lângă burgeri, clienții pot opta pentru steak de vită și costițe, prăjite într-un cuptor pe cărbuni, la fel cum a văzut în SUA.

„Folosim carne de vită Black Angus, care e foarte bună dar mai scumpă, dar și vită românească, care este și ea bună, dar mai ieftină. În funcție de posibilitățile clienților. Pentru costițe avem un sos special, care conține, printre altele, whisky, sos de soia și suc de ananas”, a mai spus antreprenorul.

Vedeta burgerilor este „Smoke&Fire” care conține carne de vită Black Angus, gogoșari murați, bacon, brânză cheddar și un sos picant, a cărui compoziție cu 7 ingrediente este secretă, produsul având circa 1.500 de calorii.

„Chifla o produce special pentru noi o brutărie din Cluj, iar pentru cei care nu consumă carne avem și burgeri vegetarieni, din compoziția cărora fac parte ciuperci făcute pe grill, cu sos pesto, roșii uscate și mozzarela”, a spus acesta.

Eduard Ebinca susține că burgerul este un produs care prinde din ce în mai mult în România, după ce consumatorii încep să depășească etapa culinară a clasicele mici, ceafă și piept de pui la grătar și șaorma.