Atacul „iubitorilor de moralitate publică” din Suceava împotriva „pornografiei stradale”: „Dorim să ne bucurăm de inocența copilăriei noastre, drept dat de Dumnezeu”

Publicat: 25 07. 2014, 18:47
Actualizat: 08 08. 2014, 17:33

Indignați de imaginile afișate recent pe panourile publicitare din Suceava, un „Grup de cetățeni iubitori de moralitate publică” au decis să riposteze. Așa se face că, peste noapte, toate posterele în care actrița Cătălina Grama, cunoscută și sub numele Jojo, apare în costum de baie au fost stropite cu vopsea, scrie presa locală.

Mai mult, grupul a depus și o petiție la Primăria Suceava, prin care cer ca respectivele afișe cu „caracter obscen” să fie date jos cât mai repede.

„Nu vrem să fim consumatori de pornografie stradală. Dorim să ne bucurăm de inocența copilăriei noastre, drept dat de Dumnezeu”, se arată în documentul respectiv.

Cu toate acestea, viceprimarul Ovidiu Doroftei, cel care răspunde de activitatea de urbanism la nivelul municipiului Suceava, spune că măsurile pe care le poate lua sunt limitate.

 

„Avem cunoștință despre aceste situații, dreptul la petiție este unul garantat constituțional, iar la primărie sunt înregistrate o serie de petiții din partea unui grup de cetățeni care își manifestă îngrijorarea și dezaprobarea vizavi de aceste forme de publicitate pe care le consideră nepotrivite. Dar acțiunile îndreptate contra proprietății private, precum stropitul cu vopsea, nu sunt în conformitate cu legea”, a explicat acesta.

„Vizavi de orice mijloace și mesaje publicitare există păreri pro și contra. Atât timp cât legiuitorul reglementează într-un fel, este imposibil să iei anumite măsuri care te-ar face culpabil de abuz în serviciu. Autoritatea locală poate lua anumite măsuri, dar în limitele legii”, a adăugat el.

Pe de altă parte, reprezentanții firmelor de publicitate stradală spun că „actul de vandalism” le aduce deopotrivă prejudicii financiare și de imagine: „Pagubele produse sunt considerabile, pornind de la prețul de producție al afișelor, cel de afișare, întreținere a panourilor, până la nemulțumiri ale clienților și pierderea încrederii acestora, încât, în unele cazuri, se poate ajunge și la anularea contractelor”, a explicat Adrian Bendescu.

Reclame care „terorizează vizualizarea copiilor”

Nu este însă prima dată când „Grupul de cetățeni iubitori de moralitate publică” acționează. În 2012, aceleași persoane au depus o petiție în care se arătau lezați de o serie de afișe publicitare în care Gina Pistol apărea în costum de baie.

„Reclama cu Gina Pistol, dezbrăcată în proporție de 90% și într-o poziție nerușinată, ne revoltă foarte tare. Acestea intră la categoria reclame cu conținut obscen”, scriau aceștia la momentul respectiv.

„Noi, cetățenii iubitori de moralitate publică, vă promitem război deschis la asemenea apucături nebune, deoarece ne iubim copiii, soțiile și familiile noastre, identitatea umană și moralitatea publică”, se mai preciza în document.

În plus, în urmă cu mai mulți ani, patru organizații creștine din Suceava au făcut reclamații împotriva afișelor publicitare ale magazinului Dedeman. Contestatarii au arătat atunci că mesajul reclamei – „Și soția ta are fantezii cu un instalator… Vino la Dedeman să i le împlinești” – este ofensator și indecent.

Pe de altă parte, în urmă cu doi ani, într-una dintre cele mai mari intersecții din Suceava a fost montat un panou publicitar „în scop religios”. O suceveancă, patroana unui centru de colectare a fierului vechi, a plătit atunci aproape 10.000 de euro pentru ca pe panoul respectiv să ruleze cele zece porunci și versete din Biblie.