„Cafeaua suspendată”, conceptul care îți permite să faci o faptă bună, cu tărie de cofeină

Publicat: 02 04. 2013, 15:00
Actualizat: 31 07. 2014, 15:27

O nouă campanie, denumită „Cafeaua suspendată”, a luat rapid amploare în întreaga lume, fiind asociată cu o faptă bună pe care oricine o poate face pentru o persoană cu resurse financiare limitate, informează Daily Mail. Mai mult, campania a ajuns recent și în România, mai multe cafenele adoptând deja conceptul de „Suspended Coffee”.

Ideea proiectului este ca băutorii de cafea să aibă posibilitatea de a comanda cel puțin o cafea în plus, destinată persoanelor fără adăpost sau oricui nu are bani să își plătească o cafea.

Cafeaua „suspendată” sau „în așteptare” poate fi cumpărată de oricine în momentul în care dorește să-și plaseze comanda. Pe lângă ceea ce doresc să comande pentru ei înșiși, clienții pot menționa că vor să lase una sau mai multe cafele „în așteptare”, care vor ajunge ulterior în posesia oricărei persoane care nu-și poate permite una.

Campania nu urmărește doar să-i ajute pe cei nevoiași, oferindu-le o băutură caldă, ci și pe cei care nu-și pot găsi un loc de muncă și dispun de resurse materiale foarte reduse.

„Nu este doar o campanie destinată strict persoanelor nevoiașe. Și eu m-am aflat într-o astfel de situație, când nu aveam un job și nici bani, dar mi-ar fi plăcut foarte tare să-mi cumpăr o cafea”, a precizat John Sweeney (28), un instalator din Irlanda, care se ocupă de coordonarea campaniei în mediul online.

Ideea a luat naștere în orașul italian Napoli și se răspândește rapid în lumea întreagă. Bulgaria a adoptat deja acest concept și, datorită site-urilor de socializare, a început să se răspândească și în Marea Britanie unde aproximativ 150 de cafenele din Regatul Unit sunt deja implicate, potrivit Daily Mail.

„Acest nou concept reprezintă o campanie foarte interesantă pe care cu siguranță o vom lua în calcul”, a precizat pentru sursa citată un purtător de cuvânt al companiei Starbucks.

Pentru a fi identificate mai ușor de către clienți, cafenele implicate în acest proiect vor avea un logo special poziționat pe ușă, iar unele magazine vor include în campanie și un desert sau alte tipuri de mâncare. (Maria Neagu)