Cât de mult contează sex-appeal-ul în obținerea unui job

Publicat: 22 04. 2017, 18:17
Actualizat: 02 10. 2018, 03:24

„Sexualitatea și frumusetea sunt adesea mijloacele pe care anumite persoane le folosesc pentru a arde etape, pentru a câștiga un post sau pentru a avea succes. Știu să ademenească, să provoace, să țeasă o plasă în jurul aceluia ce poate decide o avansare sau ocuparea unui post. Dacă avansarea are loc pentru că șeful este doar vrajit ori chiar a primit ceva în schimb, nici nu mai are importanță.  Esențială este acțiunea, realizarea dezideratului, cât și suferința celor care ar fi meritat mai mult, dar nu primesc””, precizează psihologul Constantin Cornea pentru Gândul.

De departe, societatea  funcționează pe baza instinctelor primare. „La baza organizării unei societăți, a multinaționalelor, clasei politice sau oricărui altă formă de asociere socială, stă „principiul haitei de lupi”.

În termeni corporatiști vorbim de lideri, formali sau informali, în termeni politici la fel. Acestă formă de haită, care are și un nume, ne ferește de apropierea de animale și ne demonstrează cumva superioritatea. Esența rămâne însă aceeași, un mascul sau o femeie androgin ce conduce haita pe principiul propriilor interese sau dorințe. Așa se fac numirile, angajările, promovările  și în acest mod se vor petrece  lucrurile cât va exista omul.

Kant spunea: „Omul, pentru a deveni om, are nevoie de educație!”  El considera că educația va controla instinctele, va face din omul animal un intelectual., filosof sau înțelept. Din păcate, filosofia rămâne doar o palidă poveste sau o culegere de maxime și cugetari ce încearcă cu disperare să minimalizeze animalul din om.

Din păcate, sexul este țelul suprem, trofeul absolut, zeul la care se închină toată lumea””, adaugă specialistul.

De cele mai multe ori, dacă bărbatul mizează pe valorile materiale, femeile pun la bătaie alte atuuri.  „Să luăm cazul bărbatului alfa. Mașina imensă de teren este doar reprezentarea falică a bărbatului ce decretează astfel că poate susține orice femeie, indiferent dacă este nevoit să o cumpere sau doar să o închirieze. Casa imensă, ceasul scump, bijuteriile, hainele de firmă, toate sunt doar simboluri care spun: Eu sunt șeful haitei și am să fac totul să te am””, afirmă psihologul Constantin Cornea.

De cealaltă parte, femeia încearcă să atragă atenția prin alte mijloace. „Sânii, buzele, coafura, fusta scurta, genele false, mersul provocator, toate transmit: „Sunt un trofeu și nu mă ofer ieftin!”

Unde și cum mai întâlnim educația de care vorbea Kant? Din păcate, nicăieri, pentru că  omul rămâne om, cu aceleași instincte, indiferent de educație, cultură, secolul în care trăiește ori societate în care își desfășoară viața și activitatea.

Principiul haitei este universal valabil acolo, iar sexul este cel care aduce cele mai mari dezavantaje omului.  Acesta este singurul „animal” care face sex de plăcere si o poate face tot timpul anului”, concluzionează psihologul Constantin Cornea.