Cele mai falsificate produse și mărci din lume

Publicat: 18 04. 2016, 20:33
Actualizat: 06 07. 2016, 00:21

Potrivit raportului  Organizației pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (OCED) industria „falsurilor” și a mărfurilor contrafăcute a ajuns să valoreze  la nivel mondial peste  461 miliarde $. 

Comerțul cu produse contrafăcute a crescut de la 1,9% cât era în 2008 la 2,5% în 2013. Falsurile au ajuns astfel să producă echivalent cu economia Austriei.

Datele globale rezultate din capturile vamale arată că Rolex, Nike, Ray Ban și Louis Vuitton au fost brandurile cela mai falsificate.

Încălțămintea este produsul contrafăcut cel mai des, urmată de îmbrăcăminte, articole din piele și gadget-uri, se mai arată în raportul OCED realizat în parteneriat cu Oficiul Uniunii Europene de proprietate intelectuală.

China deține primul loc printre țările care produc și vând produse contrafăcute. Raportul OCDE arată că importul de „falsuri” a reprezentat 5% din totalul importurilor Uniunii Europene.

Raportul spune că vânzarea este „o amenințare economică semnificativă care subminează inovarea și împiedică creșterea economică”, chiar dacă cumpărarea unei genți flse sau a unui film piratat par inofensive.

În plus, vânzarea de produse farmaceutice false și jucării pentru copii contrafăcute pot fi un pericol pentru sănătate și siguranță.