Cinci lucruri pe care experții în recrutare le caută pe profilurile de pe rețelele de socializare

Faptul că informațiile și postările de pe Facebook sunt deseori „urmărite” de angajatori a devenit de mai mult timp un lucru normal. În încercarea de afla cât mai multe detalii despre candidații pentru un anumit job, experții HR cercetează cu atenție profilurile acestora de pe rețelele de socializare.

Business Insider prezintă cinci lucruri care îi interesează în mod special pe cei care intenționează să te cheme la un interviu de angajare:

1. Rezultatele relevante la căutare

Pentru ca angajatorul să te găsească ușor în mediul online, poate fi necesar să folosești anumite cuvinte cheie. Ele îi vor trezi atenția celui care te caută, dar, totodată, te vor asigura că acesta va ajunge rapid pe pagina profilului tău.

2. Pe cine cunoști

Ca și în viața reală, și în mediul online, cu cât ai mai mulți prieteni din mediul business, cu atât șansele tale de a fi remarcat vor crește. Angajatorii folosesc rețelele de socializare pentru a vedea cu cine ești „conectat”.

3. Personalitatea ta

Dincolo de abilitățile specifice pe care trebuie să le aibă pentru un anumit loc de muncă, angajatorii sunt interesați și de personalitatea candidaților. Așadar, unele postări sau descrierile despre sine de pe rețelele de socializare pot fi considerate „grăitoare” pentru felul de a fi al unei persoane.

4. Puncte sensibile

Angajatorii sunt atenți dacă postările candidatului pe o rețea de socializare conțin greșeli de exprimare sau gramaticale sau dacă fac referire, spre exemplu, la sexualitate. Nici mesajele sau fotografiile în care te „lauzi” cu petrecerile nebune la care ai luat parte nu sunt o idee bună, mai scrie sursa citată.

5. Implicare

Menținerea permanentă a unei legături cu persoanele cu care ești conectat pe Internet este importantă. Participarea la diverse discuții comune, în care îți poți expune în mod profesionist anumite puncte de vedere, ar putea fi o bilă albă în fața angajatorului.