Compania Samsung este anchetată pentru publicitate mascată și defăimare pe internet

Publicat: 17 04. 2013, 16:18
Actualizat: 03 07. 2013, 18:44

Autoritățile din Taiwan anchetează Samsung pentru a determina dacă producătorul de electronice a plătit în schimbul comentariilor pozitive apărute pe internet pentru produsele sale și a opiniilor negative privind produsele rivalilor, transmite Bloomberg.

Autoritatea pentru supravegherea concurenței din Taiwan a primit la începutul lunii aprilie sesizări potrivit cărora mai multe comentarii apărute pe forumurile online din țară ar putea fi generate chiar de Samsung.

Instituția a precizat că ancheta are la bază reglementări legate de publicitatea falsă sau mascată, care prevăd sancțiuni de până la 25 milioane dolari taiwanezi (837.000 dolari SUA) pentru fiecare incident. De asemenea, o parte a investigației vizează acuzații sancționate mai aspru, de defăimare, care pot conduce la începerea urmăririi penale.

Autoritățile vizează atât comentarii care critică smartphone-urile produse de rivalii Samsung, inclusiv compania taiwaneză HTC, și laudă produsele comaniei sud-coreene. Comisia de anchetă a cerut informații de la HTC, dar nu a contactat încă Samsung.

Samsung a anunțat miercuri într-un comunicat că a oprit o campanie de marketing online în Taiwan, în contextul situației „nefericite”. În comunicat se arată că situația a escaladat „din cauza gradului insuficient de înțelegere a principiilor fundamentale ale comunicării transparente și oneste cu consumatorii”.

Grupul sud-coreean a precizat că divizia din Taiwan a încetat toate activitățile de marketing care presupun postarea de comentarii anonime pe internet.

Cele mai importante lansări din această primăvară pe piața smartphone-urilor sunt Samsung Galaxy S 4 și HTC One.

„Acestea sunt produsele vedetă, cel puțin pentru prima jumătate a acestui an. Aș paria că niște echipe de marketing vor încerca din răsputeri să își promoveze produsele”, comentează pentru Bloomberg un analist din Hong Kong.

Cota de piață a HTC a scăzut puternic în ultimii trei ani, după apariția smartphone-urilor Samsung Galaxy, care, asemenea produselor companiei taiwaneze, utilizează sistemul de operare Google Android.