Cota Apple pe piața tabletelor a scăzut la circa 50%, în favoarea Amazon și Samsung

Publicat: 05 11. 2012, 19:07
Actualizat: 28 09. 2018, 07:34

Cota Apple pe piața tabletelor a scăzut la circa 50% în trimestrul al treilea, de la 66% în cele trei luni precedente, din cauza creșterii cererii pentru produsele concurente ale Amazon și Samsung Electronics, relatează Bloomberg.

Livrările mondiale de tablete au totalizat 27,8 milioane de unități în perioada mențională, în urcare cu 50% față de intervalul similar din 2011, potrivit unui raport al companiei de analiză a pieței IDC.

Samsung a livrat 5,1 milioane de tablete în trimestrul al treilea, de peste două ori mai multe față de aceeași perioadă a naului trecut, în timp ce cota de piață a Amazon a urcat de la 4,8% la 9%.

Apple a pierdut din cota de piață după ce oamenii au amânat achizițiile de iPad-uri în așteptarea noilor versiuni ale tabletei.

„Un număr considerabil de persoane interesate să cumpere o tabletă Apple au așteptat lansarea iPad mini”, a declarat Tom Mainelli, director la IDC.

El consideră că actualul trimestru va fi foarte bun pentru Apple, datorită iPad mini și a versiunii a patra iPad.

Apple a vândut 3 milioane de iPad-uri și a epuizat practic stocurile weekend-ul trecut, în trei zile de la punerea în vânzare a noilor versiuni, dublând recordul înregistrat la lansarea precedentă.

IPad mini, cu un preț de 329-659 de dolari, a intrat pe o piață aglomerată de alternative mai ieftine de la Google, Amazon și Samsung.