Gara modernizată prin care nu trece niciun tren de 10 ani. Patru oameni vin zilnic la muncă, degeaba. Ce spune primarul

Publicat: 13 11. 2016, 20:04
Actualizat: 13 11. 2016, 22:15
În gara din localitatea Câmpulung la Tisa, situată la aproximativ 80 de km de Baia Mare, au fost investite peste 2,2 milioane de lei pentru modernizare. Renovarea făcea parte din planul de securizare a granițelor în vederea aderării în Schengen. 
 
Clădirea gării a fost reparată, gardurile au fost refăcute și au fost montate 32 de camere de supraveghere pe cei 2,5 kilometri până la granița cu Ucraina, dar pe acolo n-a mai trecut niciun tren de aproape un deceniu. Cu toate acestea, patru angajați care vin zi de zi la muncă. 
 
Ultimul tren a trecut prin Gara Câmpulung în 17 octombrie 2007 . Atunci, în urma controlului vamal, au fost descoperite mai multe cartușe de țigări de contrabandă ascunse printre scaunele trenului. Vameșii români din Câmpulung la Tisa au vrut, inițial, să confiște trenul venit din Ucraina, însă, după cinci ore de cercetări l-au lăsat să se întoarcă peste graniță. Era singurul tren de călători care ajungea în gara din localitate.
 
Demersuri pentru reluarea traficului feroviar s-au făcut încă din anul 2015 dar, tulburările politice din România dar și din țara vecină au lăsat lucrurile neterminate.
 
„Am dus personal la Ministrul Transporturilor și la fostul președinte al CNADNR o interpelare prin care le ceream reluarea traficului rutier pe ruta Sighet-Rahiv-Ujgorod-Bratislava, la începutul anului 2015. Ar fi fost un mare pas pentru oamenii de afaceri din zonă și pentru relațiile de colaborare cu țara vecină. În Prefectura Maramureș s-a semnat un protocol cu partea ucraineană dar schimbările de Guvern din România și din Ucraina au aruncat totul în aer. Totuși, documentația există și cine vrea o poate găsi și poate rezolva problema. Nu contează cine a făcut, contează să fie făcut pentru locuitorii zonei”, a declarat Anton Rohian, fost prefect de Maramureș.
 
Gara, deși este modernizată, se distruge încet-încet din cauză că nu este tranzitată. Localnicii cer imperativ ca traficul feroviar să fie reluat în zonă, scrie Vocea.biz
 
„Ar fi un lucru bun dacă s-ar deschide circulația atât pe partea de călători, cât și pe cea de marfă în sensul că s-ar lansa un pic și viața economică atât pentru Sighet, am înțeles că multe firme mari au fost interesate de importul de mărfuri din Ucraina, dar și comuna ar fi avantajată, călătorii făcând cumpărături din comună. Eu cred că demersurile sunt la nivel înalt, la nivel de Minister de Externe, nu se poate face între două localități de frontieră sau între municipiul Sighetu Marmației și Ucraina, dar la nivel de Ministerul Transporturilor și de Externe cred că s-ar putea lua măsuri ca să se repornească circulația”, a explicat Ludovic R. Fechete, primarul localității Câmpulung la Tisa.