Gigantul care sperie Google mai tare decât Apple și Facebook. „De ce să mai intri pe Google dacă există ASTA?”

Publicat: 18 08. 2012, 21:18
Actualizat: 23 03. 2013, 22:09

Yahoo publică un material în care explică de ce compania care îi „terifiază” pe directorii Google nu este nici Facebook, nici Apple, ci Amazon.

„Amazon este adevăratul rival al celor de la Google, le fură cei mai mulți bani din buzunar”, scriu jurnaliștii americani.

Yahoo explică faptul că singurele căutări din care Google face bani sunt cele comerciale, adică acelea pe care oamenii le fac înainte să cumpere ceva. Numai în cazul acestor căutări, care reprezintă 20% din total, apar reclame, adică numai din acestea Google scoate profit, notează sursa.

Yahoo scrie că directorii Google se tem de un nou trend în materie de cumpărături online, și anume ca oamenii să nu mai caute pe motorul de căutare ceea ce vor să cumpere, ci să intre direct pe site-ul Amazon sau pe o aplicație mobilă pentru Amazon.

Căutările pe Amazon au crescut cu 73% în 2011

Acest trend este confirmat și de numărul de căutări pe Amazon, care în 2011 au crescut cu 73% față de anul precedent, conform unei analize ComScore. Căutările pe Amazon sunt mult mai eficiente, deoarece implică doar doi pași (căutarea și cumpărarea), spre deosebire de căutările pe Google, unde oamenii trebuie să analizeze zeci de link-uri, să se decidă de la ce magazin online vor să cumpere, să își facă un cont pe respectivul site, să introducă adresa și numărul cărții de credit și abia apoi să cumpere.

Sursa notează că balanța s-ar putea înclina și mai tare în favoarea Amazon dacă vânzările de telefoane și tablete Kindle (de la Amazon) vor crește. „De ce naiba ai căuta pe Google cum să cumperi ceva, dacă există Amazon?”, se întreabă retoric cei de la Yahoo.