Ion Țiriac, dezamăgit de Transalpina: „În unele locuri, șoseaua s-a dus jumătate la vale”

Publicat: 30 09. 2014, 11:52
Actualizat: 30 09. 2014, 15:22

Invitat în platoul emisiunii „După 20 de ani”, difuzată de ProTV, Ion Țiriac a criticat autoritățile din România pentru modul în care administrează lucrările la Transalpina, cea mai înaltă șosea din România.

Fostul tenismen a atras atenția că, deși zona are potențial turistic, nimeni nu se preocupă de acest aspect.

„Am fost la un drum care s-a făcut peste munte, în Gorj. Transalpina. Domne, eu am văzut multe la viața mea. Este impresionant, senzațional! Peisaj ca al nostru nu există”, a spus Țiriac. „Drumul e făcut acum un an jumate. E complet terminat, rupt, nu este o balustradă, nimic pe tot drumul, ba în unele locuri șoseaua s-a dus jumătate la vale”, a adăugat el.

„Eu nu cred că e vina ministrului de acum sau dinainte, e vina celui care a dat drumul fără să verfice. (…) Ibiza face din turism opt miliarde. România cât face? 4-5 miliarde?”, a mai spus fostul tenismen.

Potrivit CNADNR, DN 67C – Transalpina – este închis pe sectorul cuprins între Rânca (Gorj) și Obârșia Lotrului, la limita județelor Vâlcea și Alba, din cauza lucrărilor de modernizare. CNADNR a mai precizeazat că pe acel segment de drum lucrările sunt semnalizate în următoarele zone: km. 34+500 – Rânca (GJ); 59+800 – intersecție cu DN 7A km. 82+385 Obârșia Lotrului (Vl.) ; km. 61+160 – intersecție cu DN 7A km. 81+025 Obârșia Lotrului (Vl.) . Conform sursei citate, de la Obârșia Lotrului și până la Sebeș, unde de asemenea se lucrează, se circulă în regim de șantier.

Lucrările de reabilitare pe Transalpina au început în 2008, valoarea contractului fiind de peste 350 de milioane de euro. Lucrările au fost oprite în anul 2013, după ce firma care le executa, Romstrade, a intrat în insolvență.

Directorul CNDANR, Narcis Neaga, afirma, la sfârșitul lunii iunie, că CNDNR nu reușește să rezilieze contractul încheiat cu firma Romstrade.

„Acest drum nu aparține CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvență. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvență, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecință, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreținere și să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, a precizat Neaga.

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirma, în 11 iulie, că Transalpina este deschisă, dar cu „statut de drum în lucru”.