Lista alimentelor sănătoase care îngrașă

Redactor:
Mădălina Chițu
Lista alimentelor sănătoase care îngrașă
Unele dintre alimentele sănătoase au un conținut ridicat de kilocalorii, ceea ce le face la fel de „periculoase" pentru siluetă ca și preparatele junk-food, mai ales când vrem să slăbim, susțin nutriționiștii.

Cașcavalul și parmezanul – bogate înkilocalorii

Brânzeturile nu trebuie să lipsească din dietă,deoarece asigură organismului necesarul de calciu. NutriționistulMihaela Bilic atenționează însă că numărul kilocaloriilor diferă dela un produs la altu. Astfel, brânza proaspătă de vaci este cea maislabă din punct de vedere caloric. 100 de grame de brânză are între70 și 110 kilocalorii, în funcție de conținutul de grăsime.

Cașcavalul și parmezanul sunt la polul opus,astfel că 100 de grame din aceste preparate pot avea până la 400 dekilocalorii.

Burgerii vegetali sunt și ei trecuți pe listaneagră atunci când vrem să slăbim. Nutriționiștii spun că de obiceiburgerii vegetali au mai mult de 1.000 de kilocalorii, în funcțiede tipul de brânză adăugat, sosuri și mărimea sandviciului.

Unele dintre alimentele sănătoase au un conținut ridicat dekilocalorii, ceea ce le face la fel de „periculoase” pentru siluetăca și preparatele junk-food, mai ales când vrem să slăbim, susținnutriționiștii.

Specialiștii oferă o listă cu astfel de alimente, care nutrebuie excluse dintr-o dietă echilibrată, ci doar reduse laconsum, atunci când începem o dietă.

Astfel, măslinele negre sunt mai bogate înkilocalorii decât cele verzi. Astfel, potrivit mediculuinutriționist Mihaela Bilic, opt măsline negre conțin 50 dekilocalorii, în timp ce zece măsline verzi au doar 30 dekilocalorii.

Mierea, preferată de mulți în detrimentulzahărului, are mai multe kilocalorii decât zahărul alb, cunoscut caprincipalul factor care duce la luarea în greutate. „Nu existăzahăr sau dulce care îngrașă mai puțin decât altul, deoarecevaloarea calorică este destul de ridicată. De exemplu, o lingură demiere conține 65 de kilocalorii, în timp ce una de zahăr,indiferent dacă este alb, brun, roșu, cubic sau pudră are 15kilocalorii”, explică dr. Bilic. În plus, pentru cei care suntdependenți de dulce și vor ca regimul alimentar să aibă succes,nutriționistul oferă un pont: esența de vanilie.

„Aceasta blochează instantaneu pofta de dulciuri, deci țineți laîndemână un recipinet mic pe care să-l mirosiți ori de câte oriispitele vă dau târcoale”, recomandă Mihaela Bilic.

Ciocolata amăruie – singurul dulce admis îndietă

Ciocolata neagră simplă are un conținut 590 dekilocalorii la suta de grame, în timp ce cea cu lapte are 530 dekilocalorii, iar cea cu alune 547. Nutriționiștii recomandăciocolata amăruie, deoarece aceasta are un conținut de cacao de 70la sută.

Fructele uscate, deși sunt recunoscute pentruaccelerarea tranzitului intestinal, au de cinci până la opt ori maimulte kilocalorii decât cele proaspete. Explicabil, pentru că aufost deshidratate și sunt mai dense. În plus, nutriționiștii susțincă pe piață există astfel de sortimente care au zahăr adăugat.

Fisticul, alunele, nucile și migdalele trebuieși ele evitate atunci când ținem regim de slăbit, deoarece 30 degrame de astfel de fructe conțin până la 180 de kilocalorii.

Turtele din orez sunt vândute ca gustări”light”, sărace în calorii, dar ele nu au nici fibre sau proteine,susțin specialiștii, ceea ce înseamnă că nu potolesc foamea, doarcresc numărul de kilocalorii consumate.

Citește mai departe în paginaurmătoare

Inchide