Moment emoționat la bordul unui avion al Germanwings. Înainte de decolare, pilotul a ieșit din cabină și a făcut un gest care i-a lăsat pe pasageri fără cuvinte

Publicat: 05 04. 2015, 19:27

Tragedia aviatică petrecută pe 24 martie, când un avion al Germanwings a fost prăbușit în Alpii francezi de copilot, îi „bântuie” încă atât pe piloți și însoțitorii de zbor, cât și pe pasagerii care zboară cu această companie.

Un pasager aflat, recent, la bordul unui aeronave Germanwings a povestit cum, înainte de a-și începe călătoria, a fost martorul unui moment emoționant.

După ce toți pasagerii s-au îmbarcat în avionul ce urma să decoleze din Berlin către Paris, pilotul, care remarcase că atmosfera era foarte tensionată la bord, a ieșit din cabină și a ținut un scurt discurs în fața tuturor, scrie Business Insider. Voia ca oamenii să îl vadă, să îl poată privi în ochi.

Hugh Roche Kelly a povestit totul pe platforma TwitLonger și a fost redistribuită pe Twitter de numeroși internauți. Astfel, postarea sa a făcut imediat înconjurul lumii.

„În dimineața asta, mă aflam într-un avion al Germanwings (Berlin-Paris). Nici nu îmi trecuse prin minte să mă gândesc la acel lucru până când nu am urcat în avion, însă înăuntru era o atmosferă extrem de tensionată – echipajul îngrijorat, unii pasageri erau, în mod evident, mai încordați decât în mod normal… Odată ce mi-am ocupat locul și am privit către ușa echipajului, a fost mult prea ușor să-mi imaginez cât de îngrozitoare trebuie să fi fost clipele dinainte de prăbușire”, a scris bărbatul.

„Mă întrebam oare ce fel de răspuns ar trebui o companie să ofere într-o situație de genul acesta. Le poți cere tuturor să se poarte normal? (…) Apoi, pilotul a venit și a ținut discursul aproape obișnuit dinaintea zborului, numai că de data aceasta a făcut asta stând în fața noastră. A vorbit (în trei limbi) despre cât de dificilă și ciudată a fost ultima perioadă pentru el și întreaga echipă de zbor, cum încă își iubesc meseria și despre cât de recunoscători sunt pentru faptul că pasagerii urcă încă în avioanele lor. Cel mai important însă, ne-a spus că și-a dorit pur și simplu să vină și să stea în fața noastră și să le permită tuturor pasagerilor care urmau să zboare cu el să-l privească în ochi, să ne dea șansa nouă să-l cunoaștem, iar el să aibă șansa să ne cunoască. Nu știu, bineînțeles, dacă discursul respectiv a fost o decizie proprie sau dacă e ceva ce compania a cerut, însă toți cei care l-au ascultat cred că și-au dat seama că a fost un lucru greu pentru el – să stea în fața a 150 de oameni mult mai îngrijorați decât ar fi trebuit să fie și să spună totul va fi bine, pentru că eu voi avea grijă de asta. Și nu pot decât să am un respect imens pentru el. Așadar, bravo, omule”, și-a încheiat Hugh Roche Kelly relatarea.

FOTO: TwitLonger (Hugh Roche Kelly)

Aceasta nu este însă prima întâmplare de acest fel. Recent, un alt pilot al companiei aeriene Germanwings a îmbrățișat fiecare pasager înaintea unui zbor, apoi a ținut, de asemenea, un discurs emoționant.

O aeronavă Airbus A320 a companiei Germanwings, care efectua o cursă de la Barcelona (Spania) spre Dusseldorf (Germania), s-a prăbușit în Alpii francezi la 24 martie, provocând moartea celor 150 de persoane aflate la bord.

Anchetatorii suspectează că avionul a fost prăbușit intenționat de copilotul Andreas Lubitz, care l-a încuiat pe comandant în afara cabinei de pilotaj. Datele obținute din cea de-a doua cutie neagră a avionului au arătat că Lubitz, în vârstă de 27 de ani, a setat pilotul automat pe o traiectorie descendentă și în același timp a mărit viteza aeronavei.

Procurorii germani au afirmat că Lubitz a fost tratat pentru tendințe sinucigașe și depresie în urmă cu câțiva ani, înainte de a deveni pilot. În plus, procurorii au găsit la locuința copilotului adeverințe medicale care îl declarau inapt pentru lucru, valabile inclusiv pentru ziua tragediei, dar Lubitz le-a rupt și nu și-a anunțat angajatorii.

Recent, au apărut informații potrivit cărora copilotul Andreas Lubitz a căutat pe Internet date despre sinucidere și despre ușile cabinelor de pilotaj.