Motivele pentru care CNA a interzis patru spoturi la suplimente alimentare

Publicat: 28 03. 2013, 18:05
Actualizat: 28 09. 2018, 00:25

Spoturile publicitare pentru suplimentele alimentare Artrostop, ArtroStop rapid, UrinalAkut și Zeolit au fost interzise de la difuzarea pe posturile de televiziune, prin decizii luate joi de CNA, care a considerat că aceste clipuri încalcă legislația audiovizualului.

Potrivit membrilor Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), în spoturile Artrostop și ArtroStop rapid se spune că aceste suplimente alimentare au proprietăți de tratare a unor boli, respectiv „regenerează cartilagiile”.

Membrii CNA au considerat că spoturile pentru Artrostop și ArtroStop rapid încalcă articolul 120 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, potrivit căruia „(1) Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislația comunitară și națională aplicabile apelor minerale naturale și produselor alimentare destinate unei alimentații speciale, informațiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie să atribuie unui produs alimentar proprietăți de prevenire, de tratament și de vindecare a unei boli umane și nu trebuie să evoce astfel de proprietăți”.

Și spotul publicitar pentru suplimentul alimentar Urinal Acut încalcă articolul 120, alineatul 1 din Codul audiovizualului, au considerat membrii CNA. Potrivit acestora, în spot se spune că suplimentul alimentar Urinal Acut „ajută la eliminarea bacteriei E. coli” și are „efect puternic și rapid”.

Totodată, suplimentul alimentar Zeolit a fost promovat atât într-un spot de teleshopping, cât și într-un spot publicitar. În ambele variante, Zeolit a fost prezentat de un doctor, care a spus că acest supliment alimentar „vindecă afecțiuni grave””.

Membrii CNA au considerat că atât spotul de teleshoping, cât și cel publicitar au încălcat articolul 126, alineatul 2 din Codul audiovizualului, potrivit căruia „Este interzisă difuzarea de publicitate și teleshopping în care personal medical sau farmaciști recomandă ori avizează produse alimentare destinate minorilor, produse și tratamente medicale sau suplimente alimentare”.

În toate aceste spoturi, CNA a decis aplicarea unor decizii de intrare în legalitate, fapt care înseamnă că acestea nu mai pot fi difuzate până la modificarea lor astfel încât să respecte legislația audiovizualului.