Noma, cel mai bun restaurant din lume, nevoit să despăgubească 60 de clienți. „Ne pare extrem de rău pentru situația creată”

Publicat: 11 03. 2013, 13:03
Actualizat: 29 07. 2014, 22:30

Reprezentanții restaurantului danez Noma, desemnat cel mai bun din lume, au anunțat că vor plăti despăgubiri celor peste 60 de clienți care s-au îmbolnăvit după ce au luat masa acolo în luna februarie, relatează International Business Times.

În urma analizelor realizate, specialiștii au constatat că persoanele care au acuzat stări de vomă și diaree au suferit o infecție cu norovirus, cauză frecventă a gastro-enteritelor virale. Inspectorii sanitari au arătat că virusul a fost transmis de unul dintre angajații restaurantului din Copenhaga, precizând că, cel mai probabil, bucătăria nu a fost dezinfectată corespunzător. În plus, s-a constatat că la robinetele pe care angajații trebuia să le folosească pentru a se spăla pe mâini nu curgea apă caldă.

„Ne pare extrem de rău pentru situația creată”, a arătat Peter Kreiner, managerul Noma. „Am discutat personal cu clienții care au avut de suferit pentru a stabili felul în care vor fi despăgubiți”, a adăugat acesta.

Noma, poziționat pe locul întâi în topul celor mai bune 50 de restaurante din lume de către o revistă britanică de specialitate, este și unul dintre cele mai scumpe localuri: un meniu fără băuturi costă aproximativ 1.500 de coroane, adică aproape 200 de euro. Cu toate acestea, restaurantul are numeroși clienți, circa 100.000 de rezervări fiind făcute lunar.

Anul trecut, Noma a deschis temporar un restaurant la Hotelul Claridge’s din Londra, unde, în schimbul a 195 de lire sterline, clienții puteau gusta un meniu ce includea carne de vită în sos tartar cu măcriș, tarhon, smântână și furnici.