„O bere pentru un Like pe Facebook”. Ce fac companiile pentru o prezență puternică în social media

Publicat: 10 12. 2012, 12:58
Actualizat: 06 07. 2013, 00:32

Rolul tot mai important jucat de social media în viața de zi cu zi a consumatorului determină antreprenorii să vină cu idei tot mai năstrușnice pentru a atrage atenția, diverse firme mici din Statele Unite venind deja cu oferte de tipul „o bere pentru un Like pe Facebook”.

„Pentru că ne place de tine. Primești o băutură gratis dacă îți place de noi pe Facebook sau Twitter”, scrie pe un afiș aflat lângă casa de marcat a Cafe Javasti din Seattle, potrivit Seattle Times.

Magazine de colț de stradă, restaurante, baruri și cafenele se dau peste cap pentru a atrage armate cât mai consistente de fani pe rețelele de socializare. Concursuri, reduceri de prețuri sau campanii care oferă bunuri și servicii gratis, antreprenorii nu se dau înapoi de la nimic pentru a-l convinge pe client să apese pe un buton.

„Un buton puternic pe niște site-uri foarte puternice”, notează editorialul publicat de Seattle Times.

Pentru omul de rând, ofertele par de multe ori prea bune pentru a le refuza, astfel că pe profilul personal de Facebook sau pe canalul de Twitter se strecoară mesaje transmise de diverse business-uri, cu indicația subliminală că prietenului tău îi place marca respectivă sau a fost mulțumit de serviciile prestate.

Numărul de fani pe Facebook sau de adepți pe Twitter a devenit un instrument puternic de marketing într-o perioadă marcată de o competiție tot mai dură a companiilor pentru atenția clienților. Spațiul alocat în spoturile TV pentru site-ul unei companii a fost înlocuit de o trimitere către pagina de Facebook.

Relațiile cu ceilalți au un impact mai ridicat asupra consumului decât informațiile în stare brută, astfel că rețelele de socializare, care intermediază, monitorizează, măsoară și analizează relațiile interumane, au devenit cel mai important canal de marketing.

Camera de Comerț din Seattle oferă celor 2.200 de firme asociate, majoritatea întreprinderi mici, finanțare pentru o campanie de social media pe lună. Prezența social media în conștiința oricărei companii este deja consacrată, însă rămâne o noutate într-o măsură destul de mare pentru a genera mereu inovație și pentru a continua să surprindă prin metode.