Restricțiile pe care Twitter-ul chinezesc, Weibo, le impune utilizatorilor. „Este interzis să pui în pericol onoarea statului chinez”

Publicat: 29 05. 2012, 10:34
Actualizat: 29 05. 2012, 10:34

Weibo, cel mai mare serviciu chinez de microblogging- o copie a celebrului Twitter- a introdus un cod care restricționează anumite tipuri de mesaje ce pot fi postate de către utilizatori, scrie BBC.

Reprezentanții platformei online deținută de Sina Corp, care susțin că au peste 300 de milioane de utilizatori, spun că au impus restricțiile după ce autoritățile au atras atenția asupra numărul mare de zvonuri false care circulă prin intermediul rețelei.

Astfel, fiecare utilizator pornește de la un număr de 80 de puncte pe care le poate înmulți, dacă ia parte la activități de promovare sau le poate pierde, dacă încalcă regulile de conduită.

Dacă un utilizator ajunge să aibă sub 60 de puncte, o avertizare de „credit scăzut” va apărea pe profilul său. Scăderea numărului de puncte la 0 atrage ștergerea contului, dar dacă „se comportă regulamentar” timp de două luni la rând, creditul lor redevine de 80 de puncte.

„Acesta este un semn că autoritățile chineze încearcă să controleze internetul, însă vor exista destui oameni care vor găsi metode să încalce regulile”, a explicat Kerry Brown din cadrul Chatham House.

Un grup de voluntari anonimi a postat deja pe internet o traducere a regulilor impuse de chinezi, care s-ar numi „regulile comunității”. Potrivit acestora, utilizatorii platformei de microblogging nu au voie să împrăștie zvonuri, să publice informații neverificate, să atace alți utilizatori cu insulte sau comentarii defăimătoare.

La acestea se adaugă și interdicția de a încălca constituția Chinei, de a dezvălui secrete de stat, de a pune în pericol onoarea statului chinez, de a promova culte sau superstiții sau de a instiga la proteste ilegale și manifestări de masă.

Desigur, membrii nu au voie să folosească limbaje codate sau alte metode pentru a încălca aceste reguli. Utilizatorii recurg adesea la abrevieri sau nume de cod pentru a încălca reglementările.

Compania Sina și concurentele sale Baidu, respectiv Tencent au fost obligate, în martie, să se asigure de veridicitatea identității fiecărui utilizator. La scurt timp, Sina a anunțat că nu a respectat întocmai această dispoziție.