STUDIU. Majoritatea părinților din România consideră că folosirea calculatorului fixează cunoștințele dobândite în clasă de copii

Publicat: 26 07. 2012, 17:31
Actualizat: 11 12. 2012, 12:36

Peste 82% dintre părinții elevilor de gimnaziu din România sunt de părere că folosirea calculatorului și a unor programe educative interactive îi ajută pe copii să-și fixeze cunoștințele dobândite în timpul predării. În plus, 88.4% dintre părinții din această categorie consideră că existența unor cursuri de operare pe calculator în școală este importantă și foarte importantă pentru ca elevii să acumuleze aceste competențe de la o vârstă fragedă.

Acestea sunt concluziile unui studiu realizat, în perioada 9-16 iulie, de MEDNET Marketing Research Center în luna iulie 2012, pe un eșantion de 250 de părinți de copii de gimnaziu din București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Craiova, Galați, Brașov, Suceava, Târgoviște și Deva.

Datele cercetării pe regiuni arată că părintii bucureșteni par să acorde acestei forme de predare și contribuției sale la îmbunătățirea rezultatelor școlare o importanță mai mare decat o fac cei din restul țării.

Pe de altă parte, ceva mai mult de jumătate din totalul respondenților, respectiv 51,6% au afirmat că, în anul școlar care tocmai s-a încheiat, școlile la care învață copiii lor din ciclul gimnazial nu au inclus în programă cursuri de operare calculator, in timp ce alți 40% au declarat că astfel de cursuri au fost organizate în școlile frecventate de copiii lor.

În timp ce 42% dintre părinți consideră că în școli sunt insuficiente calculatoare pentru nevoile actuale, 63,2% dintre cei intervievați au declarat că școlile unde învață copiii lor sunt dotate cu calculatoare care pot fi folosite atât de elevi, cât și de profesori în scopuri educaționale, dar numai în 20,8% din cazuri ele sunt suficiente pentru nevoile actuale.