STUDIU. Te simți mai fericit atunci când dăruiești ceva, decât atunci când primești

Publicat: 26 02. 2013, 20:42
Actualizat: 29 07. 2014, 20:09

Te simți mai fericit atunci când dăruiești ceva, decât atunci când primești. Aceasta este concluzia oamenilor de știință de la Universitatea Simon Fraser, din Canada.

Activitățile umanitare, cheltuirea banilor pentru alții, fie prieteni, membri ai familiei sau necunoscuți, oferă un nivel superior al recompenselor psihologice față de cumpărarea unui obiect pentru propria folosință. Confirmarea acestei realități indică faptul că sentimentul pozitiv al generozității este o componentă cheie a naturii umane, notează Business News Daily.

„Descoperirile noastre indică faptul că recompensa psihologică resimțită atunci când îi ajutăm pe alții este adânc înrădăcinată în natura umană, manifestându-se în contexte culturale și economice diverse”, susține Lara Aknin, coordonatorul studiului.

Pentru a demonstra acest lucru, Aknin și echipa sa de cercetători au realizat un sondaj pe un eșantion reprezentativ de 234.917 persoane din 126 de țări. Ei au aflat că repondenții din toate aceste țări au resimțit recompensa psihologică după ce au arătat generozitate față de semenii lor. Această recompensă este universală și indiferentă de nivelul venitului, de structurile sociale, sau de nivelul de libertate sau de corupție al societății din care fac parte acești oameni.

De asemenea, actele de generozitate sunt mai greu uitate de cei care le fac. În toate experimentele realizate, participanții și-au amintit cu mai multă ușurință când au cheltuit bani pentru alții față de cheltuielile pe care le-au făcut pentru propriile nevoi sau capricii.

„Dintr-o perspectivă evolutivă, beneficiile emoționale pe care le resimt oamenii atunci când fac gesturi de generozitate au funcționat în favoarea încurajării comportamentului social, care este necesar supraviețuirii pe termen lung a speciei umane”, a mai adăugat Aknin.

Acest studiu a fost publicat în ultimul număr al revistei American Psychological Association’s Journal of Personality and Social Psychology.