TIFFie. Jurnal de cinefil – ziua 8. PLUS Portretul-robot al spectatorului de festival

Publicat: 07 06. 2014, 18:36
Actualizat: 19 05. 2015, 12:02

Corespondent TV , camere, lumini, titraje amețitoare toate în slujba comunicării către privitor a extraordinarei vești că „Angela nu merge mai departe” . Un singur lucru nu observasem , dar pe care mi l-a comunicat Dan Chișu, unul dintre producatorii filmului: craw-ul de la baza ecranului conținea cele mai mai aberații posibile, cu un umor demn de timesnewroman.ro.

Foto: Mediafax Foto // Dan Tautan // Angela Simina pe scena de la TIFF

Știind din presă că Angela Similea este o fire destul de dificilă și de introvertită am fost șocat să văd că „doamna muzicii ușoare românești ” a primit sensațional ” vestea morții ei ” considerând-o un act cinematografic remarcabil. Când ai fost o mare vedetă și anii au trecut și peste tine aruncându-te uneori într-o uitare poate nedrepată, chiar și știrile despre propria-ți moarte pot părea remarcabile.

FOTO: Septimiu Sărățeanu // Portretul robot al TIFF-istului

Pentru mine, ca om de știri „Să mori din dragoste rănită ” mi-a arătat că încet-încet televiziunile de știri încep să devin obiectul tuturor mișto-urilor pentru că am ajuns să imaginăm lucruri înainte ca acestea să se întâmple.

Asta a fost doza de realism pe care mi-am servit-o la TIFF!

Foto: Mediafax Foto // Dan Tautan // Vlad Petri acordând un interviul la TIFF

Totul s-a petrecut însă ieri între multe întâlniri și interviuri. Dimineața Vlad Petri ne-a vorbit despre documentarul lui premiat ” București unde ești „, iar după -amiază l-am reîntâlnit pe Nae Caranfil care m-a surprins cu viziunea lui asupra viitorului cinematografiei. Deschizătorul „drumului succesului” post decembrist are o tristețe în glas când vorbește de viitorul cinema-ului, căci „fabrica lui de vise ” e atacată de tot ce însemnă device modern, dar știe că fără noile forme de adecvare nici chiar el „câștigătorul ” Caramfil nu poate rezista.

Foto: Mediafax Foto // Dan Tautan // Nae Caranfil la TIFF în timpul unui interviu

Seara, așteptând proiecția filmului „America, venim! ” am tras cu ochiul de pe o teresa la desfășurarea de forțe a colegilor de la Digi 24 care s-au străduit să „rupă norii ” de la TIFF cu un maxi-studio și o transmisie la șapte camere, exact cum fac televiziunile franceze. Bani mulți, peste 35.000 de euro pentru două ore de program cu nume grele : Dragoș Bucur, Ana Maria Marincă, Olimpia Melinte și Tudor Giurgiu. Mă intreb, nu e cam mult pentru 0,2-03 puncte de rating?

Pentru că oricât am vorbi și orice am spune tot posibila moarte a Angelei Similea ne-ar interesa mai mult.

PS: În puținele clipe de relaxare am identificat și portretul robot al TIFF-istului :

FOTO: Septimiu Sărățeanu // Portretul robot al TIFF-istului

– Pantaloni scurți sau trei sferturi, preferabil din material înflorat,
– Cămașă de in descheiată obligatoriu la primii trei nasturi,
– Pălărie de paie sau viu colorată,
– La gât obligatoriu un aparat foto DSLR.
– În buzunarul pantalonilor stă ascuns un smartphone de ultima generație din care atârnă căștile la care se aude Muse sau Joe Satriani .

Septimiu Sărățeanu