Una dintre cele mai frumoase căi ferate din România, Anina – Oravița, ar putea fi salvata de la închidere

Publicat: 16 10. 2014, 18:35

După ce a fost scoasă la licitație pe Bursa Română de Mărfuri și pregătită pentru închidere, calea ferată Anina – Oravița ar putea fi totuși „salvată”. Primăria Anina a anunțat recent că intenționează să utilizeze respectivul tronson pentru transportul cărbunelui descoperit în zonă, relatează presa locală.

Pentru revalorificarea zăcământului, Consiliul Local s-a asociat cu o firmă care pune la dispoziție utilajele necesare exploatării. Potrivit sursei citate, cărbunele a fost cumpărat de termocentrala hunedoreană de la Mintia. Exploatarea va fi una de suprafață și va începe în noiembrie.

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

Așadar, cel puțin pentru următorii doi ani, trenurile de pe linia Anina – Oravița vor asigura transportul cărbunelui.

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

Linia Oravița – Anina, supranumită „Semmeringul Bănățean” datorită asemănării cu celebra cale ferată Semmering din Austria, a fost construită între 1860 și 1863.

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

FOTO: Facebook//Calea ferată Oravița – Anina

Aceasta se întinde pe o distanță de 34 de kilometri, iar scopul său inițial era transportul cărbunelui din mine către vapoarele care așteptau să fie încărcate pe Dunăre.