Vânzările KFC în China au scăzut dramatic. Cum încearcă lanțul fast-food să-și recâștige clienții

Publicat: 07 02. 2013, 19:36
Actualizat: 29 07. 2014, 19:59

Yum Brands, compania care deține lanțul KFC în China, a anunțat că vânzările lanțului fast-food își vor reveni în timp, după ce la finalul anului trecut au avut de suferit din cauza unui scandal legat de siguranța alimentară.

În decembrie 2012, în presa chineză a apărut o știre conform căreia reziduuri chimice au fost descoperite într-o porție de pui, iar vâzările s-au prăbușit la toate cele 5.300 de restaurante deținute de Yum Brands în China, majoritatea KFC, scrie Reuters.

Deși autoritățile chineze nu au amendat Yum Brands după ce au efectuat o anchetă, încrederea chinezilor în KFC nu a crescut. În ultimele săptămâni, KFC a început o campanie agresivă pentru a-și recâștiga publicul, oferind înghețată sau bere gratuită la meniuri. Totuși, campania nu a avut prea mult succes, iar KFC a înregistrat o scădere cu 6% a vânzărilor în China, în ultimul trimestru din 2012. În plus, Yum Brands se așteaptă la venituri cu 25% mai mici în primele trei luni ale acestui an.

CEO-ul Yum Brands, David Novak, susține că timpul va rezolva problema de imagine a KFC, nu promoțiile. „Nu putem face prea multe ca să schimbăm trendul descendent. Am irosi o grămadă de bani făcând acum marketing. Avem nevoie de timp”, a declarat Novak.

Cu toate acestea, există informații potrivit cărora KFC va începe o nouă campanie agresivă de marketing în China, după Anul nou chinezesc, pe 10 februarie.

KFC realizează în China 50% din veniturile sale la nivel global.